امروز یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

حفر و تکمیل ۳۱ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال

 معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:‌ شرکت ملی حفاری ایران موفق شد با کاربست دکل‌های حفاری ناوگان این شرکت، ۳۱ حلقه چاه‌های نفت و گاز را در چهارماه نخست سال جاری در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل کند.

به گزارش فراسو، مسعود افشار در گفت‌وگویی با اشاره به جزییات این اقدام اظهار کرد: از مجموع چاه‌ها، هفت حلقه توسعه‌ای (جدید) و ۲۴ حلقه تعمیری ـ تکمیلی بوده است.

وی افزود: از شمار چاه‌های پیش گفته ۲۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پنج حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ۲ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و یک حلقه در قالب پروژه تکمیل و تحویل شرکت‌های کارفرما و بهره‌بردار شد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۴۳ هزار و ۱۹۶متر رسید.

وی به شدت گرمای هوا در هفته‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: با وجود شرایط اقلیمی دشوار، خاصه در فصول گرم سال و ماهیت عملیات و کار در صنعت حفاری، کارکنان شرکت با کار و تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه تنها در تیرماه امسال با ثبت ۹ هزار و ۱۵۴متر حفاری، نسبت به تکمیل هشت حلقه چاه نفت اقدام کردند که بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز است.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی حفاری ایران اکنون ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد.

این شرکت که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، با توانایی منحصربه‌فرد همسو با عملیات حفاری‌ چاه‌ها افزون بر ۲۰ نوع خدمات فنی و تخصصی را در قالب خدمات یکپارچه به‌ شرکت‌های متقاضی و چاه‌های در حال حفاری یا در حال بهره‌برداری ارائه می‌کند./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Bb7t7e