امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

اولویت اول صندوق گسترش چتر بیمه ای در مناطق با ضریب نفوذ پایین بیمه اجتماعی است

بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق در جمع معتمدین روستاهای شهرستان رزن، بر لزوم پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستائیان تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق در همایش بیمه همگانی صندوق، با حضور علی اصغر غفاری فرماندار شهرستان رزن، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر منصوری امام جمعه شهرستان رزن، حاتم شکری مدیر صندوق استان همدان، بخشداران، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، شوراها، دهیاران، کارگزاران استان همدان و جمعی از معتمدین روستاهای استان همدان، اظهار داشت: محور اساسی همایش، گسترش پوشش بیمه ای شهرستان رزن می باشد چرا که گسترش چتر پوشش بیمه اجتماعی می تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی جامعه روستایی داشته باشد.

برقراری ضمن محکومیت جنایات رژیم منحوس اسرائیل در سرزمین مقاوم غزه، کنگره بزرگ اربعین حسینی با حضور رنگ ها و افراد مختلف حسینی زیر یک خیمه را نشانه تحکیم جامعه مسلمانان برشمرد و افزود: مسلمانان جهان از هر کشوری با هر سلیقه ای در یک پیاده روی چند روزه، همگی برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند و امیدوارند بتوانند قدم کوچکی برای اعتلای انسانیت در عصر حاضر بردارند.

وی با اشاره به نعمت ها و خدمات بزرگ انقلاب اسلامی ایران گفت: همه آحاد مردم و مسئولین بایستی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی کنیم چرا که با اطلاع رسانی صحیح، کیفیت زندگی مردم به ویژه کشاورزان، روستائیان و عشایر ارتقاء می یابد.

مدیرعامل صندوق تبیین عظمت دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در صحنه ملی و بین المللی را بسیار ناچیز قلمداد کرده و بیان داشت: بایستی به تأسی از فرامین و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در فرصت‌هایی که در اختیار داریم به تبیین موهبت های بزرگ انقلاب اسلامی بپردازیم.

برقراری یکی از خدمات نظام مقدس اسلامی ایران را تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرده و گفت: مزایای صندوق پرداخت مستمری سالمندی، ازکارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای به اعضای اصلی و تبعی است.

برقراری گفت: یکی از لازمه‌های خدمت رسانی به جامعه هدف وجود اخلاص است چرا که رمز ماندگاری نام آوران بزرگ ایران اسلامی همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وجود اخلاص در خدمت به مردم است.

بیت اله برقراری با اشاره به توان بالای استان همدان و شهرستان رزن در پوشش حداکثری بیمه اجتماعی برای جامعه هدف، گفت: شهرستان رزن دارای منابع و ذخایر ارزشمند انسانی است که از گذشته های دور به ویژه بعد از انقلاب اسلامی، خدمات بسیار بزرگی به نظام مقدس اسلامی ارائه کرده است.

مدیرعامل صندوق اقدامات حوزه بیمه ای صندوق را در دولت مردمی سیزدهم به جامعه شریف و زحمتکش کشاورزان، روستائیان و عشایر حائز اهمیت دانسته و بیان داشت: تعداد ۱.۰۵۰.۰۰۰ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در ۳۴ ماهه دولت مردمی سیزدهم جذب صندوق شده اند.
برقراری اجرایی نمودن ماده (۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع ”بیمه اجتماعی رایگان غیر شاغل روستایی و عشایری و جذب ۳۱۱.۱۱۱ نفر در سال ۱۴۰۲“ را افتخار بزرگی برای صندوق عنوان کرده و افزود: عملکرد صندوق در سال ۱۴۰۲ در پوشش بیمه اجتماعی برای تعداد ۵۰۶.۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه در کشور، بالاترین میزان عملکرد صندوق از زمان تاسیس است.
مدیرعامل صندوق به افزایش سهم زنان از بیمه‌شدگان جدید اشاره کرده و گفت: تعداد ۶۰۷,۶۰۰ نفر از زنان فاقد پوشش بیمه اجتماعی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۹،۹۰۳ نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۳۹۵،۷۹۲ نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش صندوق قرار گرفتند که به ترتیب معادل ۴۱ درصد و ۷۸ درصد عملکرد سال‌های فوق می‌باشد. در حال حاضر تعداد کل بانوان بیمه‌شده نزد صندوق، ۷۳۰.۵۱۵ نفر می‌باشد که معادل ۲۶ درصد تعداد کل بیمه‌شدگان است.
وی به پرداخت مبلغ ۳.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش اشاره کرده و گفت: مستمریِ مستمری‌بگیران صندوق برای حداقل بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده است و با اعمال افزایش مستمری‌ در سال ۱۴۰۳، این اعداد به افزایش ۸۳ درصدی برای تمام مستمری‌بگیران خواهد رسید.

گفتنی است علی اصغر غفاری فرماندار شهرستان رزن، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر منصوری امام جمعه شهرستان رزن و حاتم شکری مدیر صندوق استان همدان ضمن اشاره بر تبیین و اطلاع رسانی خدمات صندوق در سطح شهرستان رزن بر لزوم همکاری بیشتر در موضوع افزایش پوشش بیمه اجتماعی تأکید کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nZ70Ou