امروز سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

افزایش سودآوری ۲۵ درصدی شرکت ایران ارقام در سال مالی ۱۴۰۳

شرکت ایران ارقام از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، در گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود برای خروج از بحران، ضمن اشاره به موفقیت‌ها و عملکرد مثبت این شرکت از افزایش ۴۵ درصدی ارزش سهام و پیش‌بینی افزایش سودآوری ۲۵ درصدی در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

حفظ رتبه اول شواری عالی انفورماتیک
به گزارش فراسو، بر اساس این گزارش، ایران ارقام در طول سال مالی جاری موفق به تثبیت جایگاه این شرکت به عنوان شرکت برتر حوزه انفوماتیک در ایران به ویژه در حوزه‌های پشتیبانی نرم‌افزار، امنیت تبادل اطلاعات و تولید و ارائه قطعات و ملزمات شده و رتبه اول شواری عالی انفورماتیک را حفظ کرده است.

ایفای تعهدات و رفع دعاوی حقوقی
این شرکت علاوه بر ایفای تعهدات قراردادی بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان، در راستای رفع دعاوی حقوقی مربوط به قراردادهای منعقده پیشین اقدام کرده و از تحمیل بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه جلوگیری کرده است. عمده این پرونده‌ها مربوط به جریمه‌های بانک‌ها و دعاوی تامین‌کنندگان و مشتریان شرکت بوده است.
از سوی دیگر مغایرت‌های مالی ۱۰ سال گذشته این شرکت، کشف و شناسایی شده که برای شفافیت مالی شرکت و حرکت درست آن در آینده ضروری است. بیمه و مالیات معوق مرتبط با تسهیلات بانکی، سازمان تامین اجتماعی و … نیز به طور کامل پرداخت شده است.
در همین حال بدهی معوق ۶۶ میلیارد ریالی به تامین‌کنندگان پرداخت شده و تامین‌کنندگان، همکاری خود را با شرکت از سر گرفته‌اند که نتیجه آن تولید محصولات بیشتر و افزایش سهام بازار است.

کاهش زیان و افزایش محصولات و شعبات
شرکت ایران ارقام همچنین با اصلاح قیمت خدمات پشتیبانی و کاهش هزینه‌های سربار تحمیلی گام بزرگی در جهت خروج از زیان عملکرد جاری که طی سال‌های گذشته به شرکت تحمیل شده است، برداشته است. علاوه بر اینکه در سال گذشته محصولات سخت‌افزای شرکت نیز از حالت تک‌محصولی خارج شده و به ۶ محصول رسیده است، چهار نمایندگی فعال نیز در همین مدت دایر شده است.

ادامه همکاری با شریک تجاری خارجی
ایران ارقام توانسته بخشی از موانع و بن‌بست‌های ایجاد شده در خصوص شریک تجاری چینی را برطرف کرده و تفاهمات لازم در خصوص ادامه فعالیت پس از شش سال وقفه انجام گرفته است.

افزایش ۴۵ درصدی ارزش سهام و جلب رضایت مشتریان
طی سال مالی گذشته ارزش سهام این شرکت ۴۵ درصد افزایش داشته و استقبال از خرید سهام شرکت در بورس بیشتر شده است. در خصوص انجام تعهدات نسبت به مشتریان و جلب رضایت آنها نیز اقدامات اساسی انجام شده است.
مجموعه این اقدامات و همچنین برنامه‌های عملیاتی مصوب شده این شرکت در سال مالی جاری، چشم‌انداز بهبود عملکرد و افزایش سودآوری شرکت ایران ارقام به میزان ۲۵ درصد را در پی داشته است.
لازم به ذکر است دکتر محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به منظور خروج از زیان، انظباظ مالی، افزایش بهره‌وری و در نهایت افزایش سودآوری و تولید ثروت کرده و طی شش ماه گذشته اقدامات اساسی در این زمینه انجام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qTrVSF