مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از اقدامات و عملکرد این صندوق در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک در دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، «سیدامیر برهانی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه یکی از حوزههای مهم و سیاستهای کلی دولت، بهرهمندی از خدمات الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک است، گفت: این مهم در جهت ارائه تسهیلات لازم برای دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصتهای گسترده برای مشارکت در فرایندها و خدمات درراستای توسعه تجارت است.
وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران در جهت تحقق این موضوع با اجرای سیاستهای لازم و توسعه فناوری در این مجموعه تلاشهایی را صورت داد که ثمره آن تسهیل امور و ارائه خدمات مطلوب به صادرکنندگان و فعالین اقتصادی است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران در دهمین دوره ارزیابی کیفیت وبگاه و خدمات الکترونیکی دستگاهی و اجرایی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته با ۴۲ رتبه ارتقاء از رتبه ۱۳۲ به رتبه ۹۰ کشوری ارتقاء یافته که بالاترین میزان ارتقاء در میان شرکتها و نهادهای دولتی است.
وی با اشاره به اینکه در ارزیابی که از سوی وزارتخانه متبوع صورت گرفته جایگاه صندوق در دستگاههای زیر مجموعه وزارت صمت در رتبه سوم قرار گرفته، یادآور شد: در ارزیابی دیگری با کسب بالاترین امتیاز آرای ثبت شده توسط کاربران در پنجره ملی دولت هوشمند و دستگاههای زیر مجموعه وزارت صمت امتیاز ۴/۵ از ۵ دریافت کرده و بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان محقق شده است.
برهانی با بیان اینکه نشانگر کیفی این صندوق از متوسط به خوب ارتقاء یافته، تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران همسو با سیاستهای وزارت صمت در حال حاضر ۱۰۰ درصد خدمات خود را به پنچره ملی دولت هوشمند متصل کرده که ۳۰ درصد آن خدمات بهصورت هوشمند ارائه میشود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه و استقرار دولت الکترونیک، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با کمترین مراجعه حضوری و در سریعترین زمان ممکن از خدمات بیمه ای و ضمانت نامهای صندوق ضمانت صادرات ایران بهرهمند شود.