سهامداران شرکت بیمه رازی مهر تائیدی بر عملکرد ۱۴۰۲ این شرکت در مجمع زدند و رای آری به برنامهها و راهبردهای ۱۴۰۳ مدیرعامل این شرکت دادند.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه رازی، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه رازی صبح امروز (یکشنبه ۳۱ تیرماه) با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامداران برگزار شد.
در این جلسه علیرضا حجتی- مدیرعامل این شرکت با اشاره به گزارش هیات مدیره گفت: شرکت بیمه رازی طی شش مرحله افزایش سرمایه از سرمایه ۱۴ میلیارد تومانی به بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که توسعه کمی و کیفی عملیاتهای بیمهگری و حرکت در مسیر فناوری همواره در دستور کار شرکت بیمه رازی بوده است
او ادامه داد: عملکرد شرکت بیمه رازی بیانگر حرکت رو به رشد آن دارد و در سال ۱۴۰۲ این شرکت با ثبت رشد ۶۴ درصدی حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵ درصد از رشد حق بیمه صنعت جلوتر بوده و این موضوع در حالی به ثبت رسیده که سهم از بازار شرکت بیمه رازی همزمان با شروع همه گیری ویروس کرونا تا به امروز با افزایش ۰٫۶ درصدی همراه بوده است.
مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه ۲٫۲۷ درصد از سهم بازار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ متعلق به شرکت رازی بوده است، یادآور شد: شرکت بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه به عنوان یکی از بازیگران اصلی رشتههای هواپیما و مهندسی شناخته میشود و سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد.
حجتی تصریح کرد: شرکت بیمه رازی در سال ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی در تولید حق بیمه رشتههای آتش سوزی، حوادث و زندگی (عمر) به ثبت رسانده است.
او از توجه ویژه شرکت بیمه رازی به قبولی اتکایی اشاره کرد و گفت: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شرکت بیمه رازی ۱۷۵ میلیارد تومان قبولی اتکایی داشته که تنها ۸۰۰ میلیون تومان خسارت بابت این عملکرد بیمهای پرداخت کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی در انتها بیان کرد: شرکت بیمه رازی طی ۵ سال گذشته توانسته رتبه یک توانگری مالی را از آن خود کند و در کنار آن در سال مالی ۱۴۰۲، رشد ۶۴ درصدی حق بیمه را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ثبت رسانده است.
براساس این گزارش، افزایش سرمایه طی دو مرحله تا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال، ورود به بازارهای بیمههای خرد با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه، بهینه سازی ترکیب پرتفوی متناسب با هدف افزایش سودآوری عملیات بیمهگری، تقویت سیستم مدیریت ریسک و اکچوئری شرکت جهت ارائه کنترلهای پیش هشدار، حفظ توانگری مالی سطح یک، فروش آنلاین بیمه نامه با هدف بهبود تجربه مشتری در زمینه دریافت خدمات بیمهای در زمینه بیمههای خرد و توسعه بیمههای زندگی با ارائه خدمات و محصولات نوین در این رشته در دستور کار مدیرعامل و هیئت مدیره قرار گرفته است.