امروز شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شناسایی اقشار فاقد پوشش بیمه‌ای و توسعه پوشش بیمه اجتماعی راهبرد مهم سازمان تأمین اجتماعی

محمد محمدی معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در نخستین روز از هفته تأمین‌اجتماعی،در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایلنا شناسایی اقشار فاقد پوشش بیمه‌ای و توسعه پوشش بیمه اجتماعی را از راهبردهای مهم مورد توجه در سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدی در ادامه گفت: این سازمان ضمن فراهم آوردن زمینه بهره‌مندی همه آحاد جامعه از خدمات بیمه اجتماعی و تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی، به حل مشکل ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی نیز کمک خواهد کرد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای توسعه پوشش بیمه‌ای به همه اقشار جامعه؛ زنان خانه‌دار، دختران، دانشجویان، ورزشکاران و شاغلان در سکوهای مجازی را از اقشاری اعلام کرد که این سازمان در صدد توسعه پوشش بیمه‌ای به آنهاست.
محمدی همچنین در این گفتگوی خبری با تبیین تحولات و آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، رویکرد این سازمان را بهره‌مندی همه شاغلان واقعی این حوزه از خدمات بیمه‌ای دانست و اعلام کرد توسعه پوشش بیمه در این حوزه، متناسب با تأمین منابع در دستور کار است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از تسهیلات بازنشستگی زودهنگام حق قانونی شاغلان واقعی مشاغل سخت و زیان‌آور است، برخی اشکالات در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و غفلت از اهمیت ایمن‌سازی محیط‌های کار را از ریشه‌های اصلی ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه هر سال که یادآور سالروز تصویب قانون تأمین‌اجتماعی است، به‌عنوان هفته تأمین‌اجتماعی نامیده می‌شود. برنامه‌های گرامیداشت این هفته در سال جاری به‌صورت ملی و استانی، ضمن گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و با رویکرد تبیین دستاوردهای بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور در دولت مردمی سیزدهم و در سراسر کشور برگزار می‌شود. برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان تشکل‌های کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان از دیگر محورهای برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای این هفته است که در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد و رویکرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در برگزاری این مناسبت، تعامل مؤثر و هم‌افزا با مخاطبان و شرکای اجتماعی سازمان (بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان) است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ffqTrM