امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

توزیع مرسوله داخل خانه توسط پست اتریش به کمک قفل‌های هوشمند

پست اتریش با همکاری شرکت تولید کننده‌ی قفل‌های هوشمند Nuki، روش جدیدی از توزیع درب به درب (D2D) را ارایه کرده است.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ این مجری پستی در سال ۲۰۲۱ با اجرای آزمایشی طرح “توزیع مرسوله داخل خانه”، موفق شد در مدت بسیار کوتاهی بیش از ۲۰۰۰ درخواست توزیع درخانه داشته باشد. این طرح ویژه گیرندگانی است که هنگام توزیع مرسوله در منزل حضور ندارند.
عضو هیات مدیره پست اتریش در این رابطه اظهار داشت: «توزیع مرسوله در ورودی در منزل گیرنده (anteroom delivery) با همکاری پست و Nuki، ابتکارعمل جدیدی است و ما با بکارگیری این شیوه نو، برای اولین بار سرویس توزیع داخل خانه را به شکل استاندارد ارایه می‌کنیم.»
پست اتریش در مرحله‌ی اول از میان ثبت نام‌کنندگان، درخواست ۲۰۰ کاربر را مورد رسیدگی قرار داد.به عنوان یک گزینه، کاربران در صورتی که فاقد قفل هوشمند Nuki باشند، یک عدد قفل رایگان دریافت خواهند کرد.
برای استفاده از این سرویس، می‌بایست درب ورودی منزل یا آپارتمان با قفل هوشمند Nuki  مجهز شده باشد. کاربران از طریق نرم افزار Nuki، پست اتریش را مجاز به باز کردن درب منزل و یا آپارتمان خود می‌کنند. پس از آن که مأمور پست، درب منزل را باز کرد، مرسوله را در مکانی مجزا  که به همین منظور تعبیه شده است، قرار داده و پس از پایان توزیع و ترک منزل، درب را قفل می‌کند.
پست اتریش علاوه بر توزیع مرسولات به این روش، پیشنهاد مشابهی برای جمع‌آوری مرسوله‌های پستی از داخل منزل را نیز ارایه داده است. با استفاده از قفل‌های هوشمند Nuki، مأموران پست پس از باز کردن در منزل می‌توانند حداکثر پنج مرسوله‌ را که هزینه پستی آن از پیش پرداخت شده و در محل ویژه‌ای قرار گرفته، جمع‌آوری و به مراکز یا دفاتر پستی منتقل کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WWVS0d