امروز شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هوشمندسازی و توسعه خدمات غیرحضوری، از راهبردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است

دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از ایرنا که به‌مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی انجام شد، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به ذی‌نفعان را از راهبردهای اصلی مورد توجه در سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، خدابنده در این بازدید که در دومین روز از هفته تأمین‌اجتماعی انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه؛ دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین را تبیین کرد.

براساس این گزارش، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به این‌که این سازمان از نظر زیرساختی، در حوزه فناوری اطلاعات سازمانی پیشرو نسبت به دیگر سازمان‌ها و نهادهای کشور است، اظهار داشت: داده‌ها از هر چیز برای تأمین‌اجتماعی مهم‌تر و ارزشمندتر هستند و در آینده‌ای نه چندان دور، این داده‌ها هستند که تغییرات و تحولات را در این حوزه رقم خواهند زد. با استفاده از این داده‌ها می‌توان بستر اقتصاد دیجیتالی را تدارک کرد و سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش دارد تا در‌ این جهت حرکت خود را به صورت جدی ادامه و توسعه دهد.
وی با اشاره به این‌که توسعه خدمات غیرحضوری یکی از اولویت‌های سازمان تأمینا جتماعی است، گفت: در حال حاضر تعداد ۵۹ خدمت از مجموعه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت غیرحضوری و در بسترهای مختلف الکترونیکی ارائه می‌شود که بستر اصلی آن درگاه رسمی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است. از این تعداد خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، ۵۳ خدمت در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه «تأمین من» نیز پیاده‌سازی شده است و این برنامه تاکنون بیش از ۴ میلیون نصب بر روی تلفن همراه داشته است.

خدابنده همچنین با اعلام اجرایی شدن طرح لیست هوشمند حق بیمه در کل کشور، اجرایی شدن این طرح را اقدامی مهم و گامی بزرگ در مسیر راهبرد هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی اعلام کرد که با پیاده‌سازی آن، کلیه فرآیندهای دستی کاربران در زمان تنظیم و ارسال لیست به‌صورت مکانیزه و اتوماتیک اعمال و قابل بهره‌برداری شده که موجب کاهش خطاهای کاربری و همچنین وصول بهنگام پرداخت‌ها و ارائه تعهدات قانونی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان به صورت برخط شده است.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه هر سال که یادآور سالروز تصویب قانون تأمین‌اجتماعی است، به‌عنوان هفته تأمین‌اجتماعی نامیده می‌شود. برنامه‌های گرامیداشت این هفته در سال جاری به‌صورت ملی و استانی، ضمن گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و با رویکرد تبیین دستاوردهای بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور در دولت مردمی سیزدهم و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1931o8