امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

نماینده مردم نهبندان: بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن و اشتغال زایی بازی در می‌آورند

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن اشتغال زایی و همچنین طرح جوانی جمعیت بازی درآورده و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

به گزارش فراسو به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، گفت: چهار ماه از تصویب قانون تجارت مرزنشینان گذشته و اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است؛ این در حالیست که این قانون از اهمیت زیادی برای مرزنشینان ما برخوردار است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در رابطه با برنامه هفتم توسعه پیرو مبحث جهت دهی به نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد ادامه داد: آقای خاندوزی با سیاست‌هایی که از سوی وزارت اقتصاد دنبال می‌شود تولید بیچاره خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود وزیر اقتصاد به عنوان متولی اقتصادی، در هیئت دولت چقدر به این شرایط معترض بوده است؟ همچنین این مشکل تنها در تولید نیست و مردم با هزار امید در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و اما نهایتاً بانک‌ها از ارائه تسهیلات در راستای اجرایی شدن این طرح، ممانعت کرده و هزار بازی در می‌آورند،به واقع این قبیل مشکلات باید برطرف شود. همچنین ما در بخش ارائه تسهیلات اشتغال زایی و جوانی جمعیت هم همین شرایط را داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آمارهای خاندوزی در رابطه با رشد سرمایه‌گذاری خارجی ادامه داد: به واقع یکی از بندهای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در زمینه برنامه هفتم توسعه مربوط به رشد اقتصادی توام با عدالت است، از این رو وزیر اقتصاد باید پاسخ دهند که چند درصد از این منابع به سمت مناطق محروم سوق داده شده است، چرا که این مسئله برای مردم ملموس نیست و ثانیاً با فرض اینکه آمارهای وزیر اقتصاد درست باشد به هر حال هدایت این سرمایه‌ها به سمت مناطق محروم یکی از وظایف وزارت اقتصاد است.

نخعی در پایان گفت: آقای خاندوزی ارتقای گمرک ماهی رود را چند سال است که مورد پیگیری قرار داده‌ایم؛ما دو مرز مشابه در سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی داریم که هر دو اینها تبدیل به اداره کل شده اند‌، با اینکه مبادلات در این مرز بیشتر از مرزهای دیگر با کشور افغانستان است اما علی رغم پیگیری‌های چند ساله، متاسفانه اقدامی در این خصوص انجام نشده است./خانه ملت

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UpKQvq