امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳

مشارکت بیش از ۵۹۲ هزار کد معاملاتی در عرضه “معین”

دهم تیر ماه، با عرضه اولیه سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین در بازار دوم فرابورس ایران، هر سهم این شرکت در نماد «معین» با قیمت ۲،۴۶۷ ریال روی تابلو معاملات آمد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی ایران‌معین، در این رابطه ۶۲۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد از کل سهام شرکت برای عرضه اولیه به روش ترکیبی در نظر گرفته شده بود که از این میزان در مرحله اول ۳ درصد معادل ۳۷۵ میلیون سهم برای کشف قیمت به صندوق های سرمایه‌گذاری تخصیص داده شد و پس از کشف قیمت، ۲ درصد از سهام شرکت معادل ۲۵۰ میلیون سهم در اختیار عموم سرمایه گذاران قرار گرفت.

بدین ترتیب در مرحله اول پس از رقابت میان ۸۵ صندوق سرمایه‌گذاری، هر سهم شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین۲،۴۶۷ریال قیمت خورد که به دنبال آن با آغاز مرحله دوم معاملات  ۲۵۰میلیون سهم با قیمت نهایی به سایر سرمایه‌گذاران عرضه گشت. پیش از عرضه اولیه، قیمت هر سهم “معین” ۲،۴۲۲ریال ارزش‌گذاری شده بود.

سایر جزئیات عرضه اولیه “معین”

در عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۳ میلیون و ۱۲۵هزار سهم تعیین شده بود. در این رابطه

صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط مدیرصندوق را به فرابورس ارسال داشتند.

در مرحله دوم برای هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف ۷۵۰ سهم مقدور بود که در نهایت ۵۹۰ هزار و ۵۶۷ کد حقیقی و ۸۷۴ کد حقوقی اقدام به خرید سهام “معین” با قیمت کشف‌‎ شده کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SVjncO