امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳

مرتضوی درآیین اربعین شهید جمهور: ​​شهید رییسی مرد میدان بود/ مردم درانتخابات ۸ تیر به انتخاب اصلح کمک کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیت الله رییسی مرد میدان بود که آستین همت را بالا زد و تا آخرین لحظه شکوه و شکایتی نکرد بنابراین باید از مکتب مدیریتی ایشان درس بگیریم.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در آیین اربعین شهید جمهور و سایر شهدای خدمت با ابراز تاسف از این حادثه ناگواراظهارکرد: سخن گفتن پیرامون این حادثه بزرگ در بضاعت ما نیست.

مرتضوی افزود: روزگذشته (عید غدیرخم)عید تکمیل کننده دین و خروجی آن انتخاب اصلح بوده است. درواپسین سفرحج پیامبر(ص) این انتخاب اصلح با دستور خدا انجام شد. پس از وحی به پیامبر (ص) گفته شد کفارمایوس شدند. شب گذشته رهبر انقلاب در اظهاراتی فرمودند که کاندیداها و مردم مراقب باشند که اطرافیانشان از میان کسانی نباشد که با لبخند دشمن و اخم آنها تصمیم می‌گیرند.
وی تاکید کرد: شهید رییسی شخصیت کاملی داشتند. بنده که توفیق همراهی با آیت الله رییسی را پیش از دهه هشتاد داشتم، این جامع الاطرافی را در وجود آیت الله رییسی درک می‌کردم.از فقرا گره‌گشایی می‌کرد و هرگز خود را در دام حلقه اطرافیان قرار نمی‌داد. ایشان به تشخیص خود عمل می‌کرد و تنها مشورت می‌گرفت و تحت تاثیر نبود.
مرتضوی ، تواضع و فروتنی را از ویژگی های بارز شهید رییسی عنوان کرد و گفت: ایشان در مقابل مردم متواضعانه برخورد می کرد و مشی فروتنانه داشت.
وی جوانمردی ، سخاوت ، کرامت ، حافظ امنیت نظام و معامله‌گر نبودن را از جمله ویژگی های بارز شهید رییسی در هنگام مناظره عنوان کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: شهید رییسی در هرمقامی که قرار می گرفت خود را تابع مقام  و مسئولیت نمی دانست و فراتر از آن به امور جامعه رسیدگی می کرد.
مرتضوی به اقدامات شاخص دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آزادسازی سواحل دریای مازندران و خلیج فارس، ایجاد یک میلیون شغل درسال، احداث مسکن، کاهش نرخ تورم ، رشد و جهش تولید ، اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله اقدامات مهم دولت شهید رییسی به شمار می رود.
وی افزود: در ارتباط با کشورهای همسایه و اصلاح اختلافات با بحرین و عربستان، آیت الله رییسی نقش ویژه‌ای بازی کرد و عقیده داشت کشورهای اسلامی پاره تن ما هستند. ما سال‌ها تلاش کردیم به پیمان‌های جهانی بپیوندیم و در زمان آیت الله رییسی این اتفاق افتاد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دهه ۱۳۹۰ فروش نفت به نزدیک صفر، رشد اقتصادی به صفر و تورم به نزدیک ۵۰ درصد رسید و ناترازی‌ها بیداد کرد. ما هنوز در دولت آقای رییسی خرابی‌های دولت قبل را جبران می‌کنیم. در سال ۱۴۰۰ کسری صندوق‌ها به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و منابع هدفمندی یارانه‌ها در ۵ ماه تمام شد. ما همه این مشکلات را جبران و وعده یک میلیون شغل را عملی کردیم.
وی افزود: رشد و جهش تولید و کاهش تورم در همین دولت رقم خورد. همترازی انرژی با کمک وزارت نیرو به نقطه مطلوب رسید و در این سه سالی که شهید رییسی خدمت کرد، به اندازه دوبرابر هشت سال قبل از آن در جهت رفع ناترازی انرژی کار انجام شد. مرحوم رییسی در عین توانمندی و اقتدار و در عین سخاوت و گذشت، مرد تهجد و عبادت و نماز شب بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: آیت الله رییسی خستگی را خسته کرد.
وی تاکید کرد: مردم در روز انتخابات هشتم تیرماه به انتخاب اصلح کمک کنند تا با تصمیم ملت ایران چشم دشمنان کور شود .
در این آیین «حمید رضا اله بداشتی» رییس بسیج کارگران و کارخانجات کشور، «حجت الاسلام و المسلمین رضایی» نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، معاونان، مدیران کل و کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی نیز حضور داشتند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3GsGJ7