امروز چهارشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

رکورد شکنی تاریخی تولید اسیداستیک در پتروشیمی فن‌آوران

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از شکسته شدن رکورد تاریخی تولید اسیداستیک در شرکت پتروشیمی فن‌آوران در خردادماه امسال حکایت دارد.

به گزارش فراسو به نقل از تاپ‌نیوز، بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان می‌دهد با تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش شرکت پتروشیمی فن‌آوران، رکورد تولید اسیداستیک در این شرکت شکست به طوری که میزان تولید این محصول در خردادماه سال‌جاری به مرز ۱۵ هزار تن نزدیک شد.

براساس رصد آخرین آمارها، میزان اسید استیک تولیدی در خردادماه، بالاترین رقم تولید ماهانه از ابتدای راه‌اندازی کارخانه تاکنون گزارش شده است.

همچنین در حالی میزان تولید اسید استیک در شرکت پتروشیمی فن‌آوران در خردادماه امسال به ۱۴ هزار و ۸۹۳ تن رسیده که این میزان نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (۱۳ هزار و ۹۱۲ تن) حاکی از تحقق حدود ۱۰۷ درصدی است.

گفتنی است، واحد اسیداستیک شرکت پتروشیمی فن‌آوران به منظور تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن اسید استیک با خوراک سالیانه ۸۲هزار تن متانول و ۸۲ هزار تن گاز منوکسید کربن از واحدهای متانول و مونوکسید کربن طراحی و اجرا شده است.

این محصول با ارزش علاوه بر کاربرد در تولید وینیل استات مونومر در فرآیند تولید محصولاتی مانند عطر الیاف مصنوعی، منسوجات، جوهر رنگ، بطری نوشیدنی‌های مختلف، لاستیک، پلاستیک، سموم دفع آفات، چسب های‌چوبی، فیلم‌های عکاسی و… به کار می‌رود .

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/08vHd9