امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

توجه اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه به عملیات نصب پلاک‌های کدپستی هوشمند در شهرستان دشت‌یاری سیستان و بلوچستان

اجرای پروژه پلاک‌کوبی هوشمند در شهرستان دشت‌یاری استان سیستان و بلوچستان مورد توجه اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ ماهنامه ویژه اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه(APPU)  با انتشار تصاویری از پروژه پلاک‌کوبی در شهرستان دشت‌تیاری سیستان و بلوچستان به انتشار جزییات اجرای این پروژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایران پرداخت.

«شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری کارکنان و ساکنین مناطق محروم و دورافتاده، نصب پلاک های شهری دارای کدپستی ۱۰ رقمی را آغاز کرده که این اقدام در راستای هویت بخشی به اماکن بیش از ۶۰ روستا در مناطق کمتر توسعه یافته اتفاق افتاده است.
پست ایران در این رویکرد که نقطه عطفی در توسعه روستایی به شمار می‌آید، با همکاری کارکنان و روستاییان محلی، ابعاد جدیدی از برقراری ارتباط را در مناطق دورافتاده به نمایش گذاشته است.
این پروژه شامل نصب پلاک‌های دارای کدپستی ۱۰ رقمی مجزا بوده و در واقع هویت مکانی مشخصی را برای واحدهای مسکونی روستایی در بیش از ۶۰ روستا در مناطق مرزی ایجاد می‌کند. ماهیت مشارکتی این پروژه که هر دو گروه کارکنان پست و روستاییان را شامل می شود، نمونه ای از رویکرد جامعه محور در توسعه است. اجرای این پروژه، گواهی است بر تاثیرات مثبت کار گروهی در ایجاد تغییرات پایدار.»

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xzAeFd