امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳

تبیین دستاوردهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ

همزمان با شروع به‌کار بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ در روز شنبه نهم تیر ماه، فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در این نمایشگاه نیز با هدف تبیین دستاوردهای این سازمان در حوزه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی خدمات آغاز شد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در مدت چهار روز برگزاری این دوره از نمایشگاه الکامپ، رویدادها و نشست‌های متنوع مرتبط با حوزه فناوری و خدمات هوشمند با حضور مدیران و کارشناسان در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همچنین در جریان بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی و تعاملی با مسئولان تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در این نمایشگاه برگزار می‌شود. در روز نخست این رویداد یک نشست تعاملی میان سازمان تأمین‌اجتماعی و دانشگاه شاهد و دو نشست تخصصی در حوزه تشریح خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و تحول دیجیتال در سازمان‌ها در محل غرفه این سازمان برگزار شد.
در نشست تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی و دانشگاه شاهد، معاون پژوهشی و مدیر ارتباطات دانشگاه شاهد و رئیس گروه حاکمیت فاوا سازمان تأمین‌اجتماعی، موضوعات مربوط به توسعه هوشمندسازی در حوزه خدمات اجتماعی و همکاری دانشگاه و سازمان تأمین‌اجتماعی را بررسی کردند.
در روز نخست برگزاری نمایشگاه الکامپ تهران، همچنین نشست «مقدمه‌ای بر تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی» با حضور جمعی از کارشناسان، مدیران، علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ و با ارائه «سجاد شیعه‌علی» پژوهشگر و فعال حوزه دیجیتال در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد. “سجاد شیعه‌علی” پژوهشگر و فعال حوزه دیجیتال در این نشست گفت: از حدود ۲۰ سال گذشته تا به امروز بسیاری از اصناف به سمت استفاده از فرآیندهای دیجیتال حرکت کرده‌اند و امروز بسیاری از خدمات سازمان‌های بیمه‌ای نظیر تأمین‌اجتماعی در قالب‌های دیجیتال و به‌صورت غیرحضوری به ذی‌نفعان ارائه می‌شود. این فعال حوزه دیجیتال با اشاره به این‌که تحول دیجیتال با استفاده از فناوری جدید، مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد؛ توضیح داد: در راستای تحقق استراتژی مربوط به تحول دیجیتال، سازمان‌ها باید با تعیین اهداف، توسعه فرهنگ استفاده از حوزه دیجیتال و بسترسازی بهره‌مندی از قابلیت‌های دیجیتال؛ به این حوزه ورود پیدا کند.
به گفته شیعه‌علی؛ تحول دیجیتال بر حوزه‌های مشتری، رقابت، خلق ارزش، داده و نوآوری تاثیرگذار است و سازمانی نظیر تأمین‌اجتماعی امکان خلق ارزش را از طریق فناوری‌های دیجیتال خواهد داشت.
در روز نخست نمایشگاه الکامپ همچنین نشستی با حضور کارشناسان بیمه‌ای و با موضوع تشریح خدمات متنوع و گسترده الکترونیک تأمین‌اجتماعی و بهره‌مندی جامعه تحت پوشش از خدمات هوشمند برگزار شد. در این نشست خدمات متنوع غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی که در قالب سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir و نیز برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تأمین من به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود، تشریح شد.
براساس ارائه امروز کارشناسان بیمه‌ای در این نشست؛ افرادی که به طور کامل بیمه‌پردازی انجام داده و به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، از طریق مزایای سرویس‌های الکترونیک تأمین‌اجتماعی در سامانه «خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی» امکان ثبت درخواست و طی مراحل بازنشستگی و مستمری‌بگیری را دارند و این یکی از خدمات هوشمند این سازمان محسوب می‌شود.

در این نشست در مورد پروژه لیست هوشمند حق بیمه اعلام شد با عملیاتی شدن ارسال هوشمند لیست حق بیمه، بسیاری از موانع و چالش‌های مرتبط با این حوزه برای سازمان و کارفرمایان برطرف شده و بیش از ۳۰ کنترل مختلف بیمه‌ای به‌صورت برخط و در لحظه انجام شده و عملاً از بستانکاری و بدهکاری‌های بی‌جهت جلوگیری می‌شود.
گفتنی است با آغاز به‌کار سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در سال ۱۳۹۹ با ارائه ۳۰ سرویس مختلف از مراجعات حضوری به شعب این سازمان به شکل قابل توجهی کاسته شد و در حال حاضر بیش از ۵۹ سرویس غیرحضوری در سامانه مذکور در دسترس مخاطبان و ذی‌نفعان این سازمان است. هم‌اکنون ۲۵ میلیون کاربر از «سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی» استفاده می‌کنند و ۵ میلیون کاربر نیز با نصب برنامه کاربردی «تأمین من» از این طریق خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی را دریافت می‌کنند.
بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» در حالی روز شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد که تا دوازدهم ماه‌ جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران فعالیت خواهد داشت.
سازمان تأمین‌اجتماعی در مدت ۴ روز فعالیت نمایشگاه الکامپ، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، میدان تهران، ضلع شرقی سالن ۳۸ از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان، علاقه‌مندان، مدیران، مسئولان و کارشناسان خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/iKGst6