امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳

تامین سرمایه تمدن مشاور پذیرش و متعهد خرید سهام بیمه ایران معین

عرضه اولیه سهام بیمه اتکایی ایران معین با نماد معین ۱،  به روش ترکیبی در دو مرحله، به عنوان دومین شرکت جدید بازار سرمایه امروز یکشنبه ۱۰تیرماه ۱۴۰۳در بازار دوم فرابورس ایران انجام می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، طبق اطلاعیه عرضه، ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت سهامی بیمه ایران معین به روش ترکیبی به سرمایه‌گذاران در نماد معاملاتی معین ۱ عرضه خواهد شد.

عرضه سهام به روش ترکیبی و طی دو مرحله خواهد بود و شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان مشاور پذیرش و متعهد خرید این شرکت نقش ایفا نموده است.

کل سهام قابل عرضه این شرکت ۶۲۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد از کل سهام شرکت می باشد که در مرحله اول عرضه تعداد ۲۵۰ میلیون سهم معادل ۲ درصد کل سهام شرکت به سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق های سرمایه گذاری سهامی و مختلط) به روش حراج عرضه خواهد شد.

در مرحله دوم عرضه تعداد ۳۷۵ میلیون سهم معادل ۳ درصد از کل سهام شرکت به قیمت ثابت به سایر سهامداران عرضه خواهد گردید.

شرکت بیمه ایران معین در سال ۱۳۸۲ تاسیس و از سال ۱۳۸۲ در حوزه بیمه گری مستقیم در مناطق آزاد شروع به فعالیت کرد. این شرکت در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ طی مجوز بیمه مکزی فعالیت خود را از بیمه گری مستقیم به بیمه گری اتکایی تغییر داده و در حال حاضر در حدود دو سال و شش ماه است که متمرکز بر فعالیت بیمه گری اتکای می باشد.

شرکت بیمه اتکایی ایران معین جز واحد های فرعی شرکت سهامی بیمه ایران است. تعداد کل سهام این شرکت تعداد ۱۲,۵۰۰ میلیون سهم می باشد.

سود خالص این شرکت طی دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب برابر با۴٫۰۸۰٫۵۶۸  و ۵٫۳۸۹٫۹۲۰  بوده است. ارزش کل سهام این شرکت برابر با ۳۰,۲۷۹,۴۲۲ میلیون ریال برآورد گردیده است که معادل ۲,۴۲۲ ریال به ازای هر سهم می باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PVWJrb