امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

برگزاری آیین تکریم و معارفه معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه

آیین تودیع‌ معاون پژوهشی و معارفه سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه، عصر روز شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در آیین تکریم و معارفه معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه دکتر ولی‌محمد دَرینی استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه معرفی و از خدمات دکتر محمد آریامنش در این سِمت قدردانی شد.
دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه امامت و ولایت، به تبیین جایگاه پژوهشکده بیمه در میان مراکز علمی و پژوهشی مشابه پرداخت و تصریح کرد؛ پژوهشکده بیمه اخیرا و به ویژه در یک سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری را در حوزه آموزش و پژوهش صنعت بیمه به ثمر رسانده است به گونه‌ای که سرانه مقالات اعضای هیئت علمی پژوهشکده اکنون به بیش از ۵ عنوان در سال رسیده است و مقالات متعددی نیز در نشریات معتبر بین‌المللی و مجلات علمی پژوهشی با رتبه‌بندی بالا منتشر گردیده که با توجه به محدودیت‌های موجود بی‌سابقه بوده است. همچنین در سال جاری دو نفر از اعضای علمی پژوهشکده بیمه به درجه دانشیاری ارتقا خواهند یافت.
رئیس پژوهشکده بیمه در تشریح فعالیت‌های آموزشی این مجموعه، برگزاری حدود ۱۰۰ کارگاه و وبینار آموزشی در سال ۱۴۰۲ با متوسط تعداد ۴۰۰ مخاطب در هر رویداد را حاصل تلاش جمعی کلیه واحدهای پژوهشکده بیمه و حرکتی قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد، نزدیک به ۳۰درصد از این کارگاه‌های آموزشی به صورت بین‌المللی و با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از کشورهای مالزی، اندونزی، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان به صورت بر خط برگزار شده است که در میان مراکز آموزشی و پژوهشی  کشور کم نظیر می‌باشد.
دکتر عسگری افزود،  در حوزه طرح‌های پژوهشی نیز در حال حاضر ۵۰ طرح پژوهشی در جریان می‌باشد که از این تعداد ۲۳ طرح پژوهشی در حال اجرا، ۲۳ طرح پژوهشی در مرحله آماده‌سازی برای طرح در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه و مابقی نیز در مرحله  پس از تصویت و پیش از اجرا قرار دارند و کلیه طرح‌های پژوهشی با دقت نظر فراوان توسط اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشکده بیمه و اساتید دانشگاه و متخصصین صنعت بیمه کشور انجام می‌پذیرد.
وی با تاکید بر لزوم ادامه تعاملات گسترده پژوهشکده بیمه با مراکز علمی و اجرایی مرتبط با حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی و استقبال بی‌سابقه متخصصین صنعت بیمه برای تدریس در کارگاه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه، به عملکرد درخشان پژوهشکده بیمه در برگزاری سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اشاره و تصریح کرد؛ نظم حاکم بر همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲، حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی در این رویداد و ارسال ۵۳۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش از وجوه تمایز این رویداد نسبت به رویدادهای گذشته است. همچنین در روزهای آتی عنوان و محورهای همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۳ در شورای سیاست گذاری پژوهشکده بیمه تصویب و اعلام عمومی خواهد شد.
دکتر عسگری موضوع تکافل را در راس برنامه‌های درخواستی از معاون پژوهشی جدید و به عنوان یادگار حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و رئیس جمهور شهید، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برشمرد و تاکید کرد، تکافل یکی از زمینه‌های ارزشمندی است که کشور ایران به تازگی و با بیش از چهار دهه تاخیر نسبت به کشورهای مسلمان و غیر مسلمان به آن ورود کرده است و اکنون زمینه لازم برای ورود شرکت‌های بیمه ایرانی و تصرف بازار بیمه کشورهای همسایه فراهم می‌باشد. کشورهای همجوار نیز آمادگی خود را برای همکاری با صنعت بیمه ایران اعلام نموده‌اند و از تاسیس شرکت‌های بیمه و تکافل ایرانی در خاک خود استقبال خواهند کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه تاکید کرد، تعاملات داخلی این مجموعه منحصر به صنعت بیمه نمی‌شود و پژوهشکده بیمه با دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌های  اقتصادی و تمامی مراکزی که دارای زمینه فعالیت مشترک با صنعت بیمه و تکافل هستند تعاملاتی را برقرار و تفاهم‌نامه همکاری متعددی نیز منعقد نموده است.
دکتر عسگری افزود، پژوهشکده بیمه در حوزه تعاملات بین‌المللی نیز نسبت به سایر پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مشابه فعالیت‌های چشمگیری داشته است و ضمن برگزاری بیش ۶۰ نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و موسسات بیمه، تکافل و مالی اسلامی دنیا، ۱۵ تفاهم‌نامه همکاری با این مراکز منعقد گردیده است که امیدواریم با همکاری موثر معاونت پژوهشی و اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل در سال جاری شاهد توسعه برنامه‌ها در این حوزه و اجرای برنامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه باشیم.
در ادامه این نشست دکتر محمد آریامنش معاون پژوهشی سابق پژوهشکده بیمه با ارائه آمار عملکردی از اقدامات معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه در دوره تصدی خود بر این مجموعه، راه‌اندازی نهضت تکافل، ارتباطات گسترده با دانشگاه‌ها و موسسات بیمه و تکافل در دو سطح ملی و بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این مراکز، انجام طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتشار کتب، نشریات و آثار علمی، پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری همایش بیمه و توسعه با حضور بیش از ۲۰ نفر از اساتید، اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی دنیا را از وجوه تمایز و نقاط قوت پژوهشکده بیمه با نهادهای مشابه در کشور دانست که مورد استقبال صنعت بیمه نیز واقع گردیده است و ابراز امیدواری کرد که این مسیر با جدیت بیشتر ادامه یابد.
دکتر ولی محمد درینی سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه نیز با ابراز خرسندی از حضور در پژوهشکده بیمه به عنوان یکی از مراکز پژوهشی و آموزشی پیشرو در کشور، آمادگی خود را برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی پژوهشکده بیمه اعلام داشت.
سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه راه‌اندازی تکافل در کشور را به مثابه نهضتی ماندگار در صنعت بیمه توصیف کرد و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه و همچنین توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ملی و بهره‌مندی از دانش و تجربه متخصصان داخلی و خارجی نیز اعلام نمود.
دکتر ولی محمد درینی ابراز امیدواری کرد که با همکاری واحدهای علمی و اجرایی پژوهشکده بیمه، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و با تکیه بر توان علمی و دانش اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه، فعالیت‌های جاری با قوت و در جهت تحقق اهداف و ماموریت‌های تعیین شده برای معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه ادامه خواهد داشت.
در پایان این نشست نیز آیین قرائت و اعطای حکم انتصاب سرپرست معاونت پژوهشی رئیس پژوهشکده بیمه انجام و از خدمات متصدی سابق این جایگاه‌ تجلیل شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bVh8qi