امروز سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ایجاد نزدیک به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و بهبود ۲ برابری تغییرات شاخص نسبت اشتغال در استان تهران نسبت به کل کشور خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمد آذرپناه» با اشاره به خدمات ارائه شده در دولت شهید رییسی، اظهارکرد: بر اساس آمار طرح نیروی کار که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، شاخص نسبت اشتغال کشور در سال ۱۳۹۹ برابر ۳۷/۳ درصد بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۳۷/۹ درصد افزایش‌یافته و بهبود ۰/۶ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: این شاخص در استان تهران از ۳۶/۹ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۳۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بهبود ۱/۱ درصدی و تغییرات مثبت دو برابر میانگین کشور را نشان می‌دهد، همچنین تغییرات شاخص مشارکت اقتصادی استان تهران در سه سال گذشته نسبت به تغییرات این شاخص در کل کشور ۰/۵ درصد بیشتر بوده است، بنابراین استان تهران نسبت به کل کشور موفقیت بیشتری را در بازار کار تجربه کرده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: در دولت سیزدهم، تمام شاخص‌های اشتغال و بیکاری مانند نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، سهم جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران و نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل آموزش عالی نسبت به ابتدای آغاز به‌کار دولت بهبودیافته است که امیدواریم در دولت چهاردهم نیز این روند بهبود استمرار یابد.
آذرپناه گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳/۷ درصد در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم با کاهش ۱/۹ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۱۱/۸ درصد رسیده است.
وی با اشاره به گزارش‌های آماری گفت: استان تهران در شاخص استان‌های با کمترین نرخ بیکاری از رتبه ۱۲ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۳ در سال ۱۴۰۲ رسیده و در حال حاضر بازار کار استان تهران دارای ظرفیت‌های بالایی برای جذب نیروی کار است و وضعیت بازار کار استان تهران از نظر نرخ بیکاری و ظرفیت‌های موجود در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات متفاوت از وضعیت سایر استان‌ها است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران وضعیت ایجاد فرصت‌های شغلی در دو سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همه مشکلات و محدودیت‌ها توانستیم بیش از ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ ایجاد کنیم که بیشتر از پیش‌بینی اشتغال استان تهران در سال گذشته محقق شده است.
آذرپناه در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بر اساس ظرفیت قانونی تبصره ۲ رقمی در حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قرار است به بازار کار استان‌ها تزریق شود تا هم نیاز به تأمین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی برطرف شود و هم اشتغال ایجادی و توسعه‌ای تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/e5GT1T