امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

افتتاحیه آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت: آئین افتتاح آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک در شیراز برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حبیب‌الله جلیلی» افزود: با توجه به شکل‌گیری قرارگاه آماک با رویکرد آموزش ایمنی کار برای اقشار و کارگران آسیب‌پذیر کل کشور در بهمن ماه سال گذشته، در مرحله اول برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲۰۰۰ نفر-ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در مرحله دوم، آموزش ایمنی کار به کارگران ساختمانی در سطح کشور به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفت.
جلیلی عنوان کرد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به منظور آموزش حدود ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سراسر کشور، منعقد شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اظهار داشت: به همین منظور، آئین آغاز دوره های آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در قالب قرارگاه آماک روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و با حضور رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برگزار گردید.
وی افزود: این دوره ها در سراسر کشور با همکاری اداره آموزش مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی برگزار شده و امید است با شرکت حداکثری کارگران ساختمانی شاهد کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی سراسر کشور باشیم.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6chdpq