امروز چهارشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۳

حذف محدودیت زمانی توزیع نامه‌ها در پست آلمان

مجلس کشور آلمان به تازگی اصلاحاتی را در قوانین پستی این کشور اعمال کرده است. براساس این تغییرات، محدودیت‌های زمانی منسوخ شده برای توزیع نامه‌ها حذف شده و توزیع در بازه زمانی بیشتری انجام خواهد شد. این اصلاحات اولین تغییرات اساسی در سیستم پستی این کشور پس از سال ۱۹۹۷ میلادی محسوب می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، این اصلاحات نخستین تغییرات اساسی در سیستم پستی این کشور پس از سال ۱۹۹۷ میلادی محسوب می‌شود که هدف از آن،  کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در منابع است.
قوانین جدید این واقعیت را مدنظر قرار می‌دهد که امروزه در ارتباطات روزمره، نامه‌ها نقش کم‌رنگ‌تری ایفا می‌کنند و شهروندان ایمیل را جایگزین نامه‌ها کرده‌اند.
در پاسخ به این پرسش که نامه‌ها به چه اندازه دیرتر توزیع می‌شوند، می‌توان گفت پست کشور آلمان (Deutsche Post) طبق قوانین فعلی، موظف به توزیع ۸۰ درصد از نامه‌های ارسالی طی یک روز کاری پس از قبول مرسوله و ۹۵ درصد طی دو روز کاری است.
این اصلاحات، الزام به توزیع تا یک روز بعد از قبول را لغو کرده و در عوض الزام به توزیع ۹۵ درصد از نامه‌ها را تا سومین روز کاری پس از ارسال، اعمال می‌کند.
پست کشور آلمان می‌تواند از این طریق در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و به پست کشور همجوار خود (پست سوئیس) نیز این امکان را می‌دهد تا از حمل هوایی نامه‌ها به مقصد آلمان چشم پوشی کند.
علاوه بر این، قانون مذکور زمینه افزایش تعرفه قبول پست نامه‌ها از ژانویه سال ۲۰۲۵ را فراهم آورده، هرچند میزان دقیق افزایش نرخ‌ها هنوزتعیین نشده است.
در حال حاضر نرخ هزینه پستی نامه‌های داخله در آلمان برابر با ۸۵ سنت می‌باشد و طبق لایحه اصلاحات، این میزان حداکثر تا یک یورو افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ri8zN0