امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

انتشار فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل؛ اصول بررسی و محاسبه میزان خسارت پرونده‌های ثالث بدنی و حوادث راننده

جلد چهارم کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل» مشتمل بر اصول بررسی و محاسبه میزان خسارت پرونده‌های ثالث بدنی و حوادث راننده، تالیف اسماعیل فلاحی توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این کتاب در دو بخش اصلی با عناوین «اصول بررسی و محاسبه پرونده‌های حوادث منجر به آسیب بدنی در رشته ثالث» و «آداب محاسبه دیه شخص ثالث و غرامت حوادث راننده» تدوین و در آن به ۵۰ ابهام در این زمینه پاسخ داده شده است.
بخش اول مشتمل بر سه فصل با عنوان «اقدامات بایسته در تشکیل پرونده»، «اقدامات بایسته در تکمیل پرونده» و «رویه‌های بررسی پرونده» می‌باشد و بخش دوم نیز دو فصل با عناوین «آداب محاسبه دیه در رشته ثالث بدنی» و «آداب محاسبه غرامت در رشته حوادث راننده» را شامل می‌گردد.
در این کتاب، اصول بررسی و نحوه محاسبه دقیق میزان خسارت قابل پرداخت و قابل بازیافت در پرونده‌های ثالث بدنی و حوادث راننده همچنین اصول رسیدگی به آن، از جمله مباحث فنی و حقوقی که کارشناسان این حوزه و دست‌اندرکاران قضا در طول بررسی یک پرونده پیش رو دارند توضیح داده شده است. این کتاب مکمل سه جلد نخست است که توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر گردیده است و مخاطبان با آگاهی دقیق از مفاهیم سه جلد پیشین به درک صحیحی از اصول حاکم بر مباحث پیش رو خواهند رسید. بر این اساس با مطالعه مفاهیم این مجموعه انتظار می‌رود کارشناس ذی ربط بیش از پیش در حوزۀ فعالیت خود خبره شود.
با توجه به اینکه حوادث بیمه های اتومبیل طیف گسترده‌ای از قوانین حقوقی، جزائی و بیمه را شامل می‌شود، سعی شده که مطالب کتاب با آخرین قوانین و آیین‌نامه‌های تصویب شده تطبیق داده شود.
جلد چهارم از مجموعه کتب فرهنگنامه بیمههای اتومبیل با بیانی شیوا، اصول بررسی و محاسبه پرونده‌های خسارت ثالث بدنی و حوادث راننده را شرح داده است و به لحاظ تخصصی به عنوان یک مرجع و نقشه راه برای مخاطبین خواهد بود.
علاقه‌مندان جهت تهیه جلد چهارم کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل؛ اصول بررسی و محاسبه میزان خسارت پرونده‌های ثالث بدنی و حوادث راننده» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/N1Z0kF