امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

احداث بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌ های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی، «حامد ویس کرمی» در آیین افتتاح طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب تعاونی های نهضت ملی مسکن در دست احداث و  پیگیری است که بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را در این استان  تعاونی‌ها پوشش می‌دهند.
وی افزود: امروز در اولین افتتاحیه این طرح  یک‌ هزار و ۶۷ واحد مسکونی تعاونی ساز از طریق مردم مدیریت شد و به مرحله افتتاح رسید که این مسیر با قوت ادامه خواهد داشت.
معاون امور تعاون ادامه داد: اقدامات خوبی در تعاونی های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان انجام شده و به نحوی که تعاونی‌ها کارگاه های ساخت درب و پنجره و تولید بلوک سیمانی مورد نیاز را ایجاد کرده‌ و حتی مصالح ساختمانی مورد نیاز را تهیه و در انبارها ذخیره کرده‌اند تا در صورت مواجهه با نرخ تورم، افزایش هزنیه ها را کنترل و هزینه تمام شده را برای مردم کاهش دهند.
اختصاص خط اعتباری ۲ میلیارد تومانی برای مسکن کارگری در قالب تعاونی
ویس کرمی گفت: امسال برای اولین بار در طول تاریخ تعاون کشور با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع مسکن کارگری را به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار داده ایم.
معاون امور تعاون ادامه داد: در اواخر اردیبهشت امسال تفاهم‌نامه‌ای با همکاری بانک توسعه تعاون منعقد شده که ۲۰ هزار میلیارد ریال، در سطح کل کشور منابع تسهیلاتی ویژه در کنار تسهیلاتی که برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده، پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی، بخش تعاون، یکی از سه رکن اقتصاد کشور و زمینه ساز ایجاد اقتصاد مردمی و مشارکت مردم در اقتصاد است.

ویس کرمی تعاونی های مسکن را جلوه گاه مشارکت مردم در اقتصاد دانست و افزود: تعاونی‌های مسکن تمامی وجوه مردمی سازی اقتصاد یعنی مالکیت، مدیریت، عاملیت و نظارت را داراست که مردم با سرمایه‌گذاری و  مدیریت آن در مجموعه تعاونی متشکل و در کنار هم جمع شده و عاملیت کار و نظارت پروژه کار را برعهده دارند.

معاون امور تعاون بیان کرد: در حال حاضر ۵۷ تعاونی نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان فعال است یعنی ۱۶ درصد کل تعاونی‌های نهضت ملی مسکن کشور تشکیل شده است و تعاونی ها تعهد ساخت ۱۸ هزار و۷۸۰ واحد مسکونی را بر عهده دارند.
وی گفت: امروز، بیش از یک‌هزار و ۶۱۱ واحد مسکونی در قالب بخش تعاون افتتاح شد که برای احداث آنها بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال از محل منابع مردم و تسهیلاتی بانکی سرمایه گذاری شده است.
ویس کرمی تاکید کرد: برای اجرای طرح مسکن کارگری در سیستان و بلوچستان مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص داده شده که برای هر واحد مسکونی ۲ میلیارد ریال با اقساط بلند مدت پرداخت خواهد شد اما با توجه به جنبش و فعالیتی که در تعاونی های مسکن استان وجود دارد، امروز ابلاغ دیگری در دستور کار قرار گرفت و مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر به این حوزه اضافه و سهم این استان ۲ برابر شد.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها نسبت به ایفای تعهدات نسبت به مردم تماماً اقدام و همکاران تعاون هم نظارت دقیق و قانونی را اعمال کنند تا شیرینی خدمت دولت سیزدهم در کام مردم سیستان و بلوچستان ماندگار باشد.

آیین افتتاح ۲۵ هزار و ۸۴۱واحد مسکونی شهری و روستایی با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «حامد ویس کرمی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولان استانی در محل آرمانشهر زاهدان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wGm4iE