امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

آغاز “هشتمین همایش ملی کار” با حضور وزیر کار

هشتمین همایش ملی کار با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.

به گزارش فراسو ، همایش سه جانبه ملی کار به همت موسسه کار و تامین اجتماعی، صبح امروز (۶ خرداد) در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.
همایش ملی کار، به عنوان پارلمان (مجلس) ملی حوزه کار و تولید، ظرفیتی بالا برای تعامل، طرح مسائل، گفت و گو، تشریک مساعی میان نمایندگان دولت و گروه های کارگری و کارفرمایی دارد.
 این نهاد ملی، در پی تقویت وجوه مشترکی است که به تحکیم علایق بین کارگران و کارفرمایان جامه عمل می پوشاند و مهمترین مجرای انعکاس خواسته های افکار عمومی به مسئولان اجرایی کشور محسوب می شود.
ارکان اصلی همایش ملی کار شامل؛ دبیرخانه دائمی همایش ملی کار (با ساختاری سه جانبه و متشکل از نمایندگان گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت)، کمیسیون های تخصصی (متشکل از نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مبتلا به دنیای کار و تولید و پیشنهاد بندهای قطعنامه) و مجمع عمومی همایش (که با حضور مسئولین کشوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونین و نمایندگان گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار می شود.
 در پایان این همایش قطعنامه آن به تصویب و امضاء گروه های سه جانبه می رسد و رییس همایش برای اجرا به معاونت ها و سازمان های تابعه ابلاغ می نماید.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/h0d3Ea