امروز دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

معرفی برترین‌های بورس کالا در هفته گذشته

آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته منتهی به ۴ خرداد ۳۶۰ شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله ۳ میلیون تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۴.۸۷ هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات ۱۰ شرکت برتر ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش فراسو، بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به ۴ خرداد را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد.

جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

فولاد مبارکه اصفهان (#فولاد) با ثبت معامله ۹۰ هزار و ۹۰ تن ورق گرم نوردکاران و ورق گرم خودرو به ارزش ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

ملی صنایع مس ایران (#فملی) با فروش ۵ هزار و ۲۰۰ تن مس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش ۲ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان، دوم شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با فروش ۵۳۹ هزار و ۳۰۰ تن سنگ آهن کلوخه و آهن اسفنجی به ارزش یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان، سوم شد.

آهن و فولاد ارفع (#ارفع) با ثبت معامله ۵۵ هزار تن شمش بلوم به ارزش یک هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

معدنی و صنعتی گل گهر (#کگل) با فروش ۱۹۰ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ۹۸۹ میلیارد تومان پنجم شد.

پالایش نفت اصفهان (#شپنا) با ثبت معامله ۶۲ هزار و ۱۰۰ تن وکیوم باتوم و لوب کات سبک به ارزش یک ۸۹۲ میلیارد تومان، ششم شد.

معدنی و صنعتی چادرملو (#کچاد) با فروش ۱۶۰ هزار و ۶۵۰ تن گندله سنگ آهن و شمش بلوم به ارزش ۸۶۹ میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

صنایع تولیدی دنیای مس کاشان با ثبت معامله یک هزار و ۴۴۰ تن مس مفتول به ارزش ۸۰۲ میلیارد تومان هشتم شد.

پالایش نفت بندرعباس (#شبندر) ۳۴ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سنگین به ارزش ۶۱۶ میلیارد تومان فروخت نهم شد.

پتروشیمی شازند (#شاراک) با فروش ۷ هزار و ۸۰۲ تن دی اتیل هگزانول، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین، تری اتانول آمین و منو اتانول آمین و ثبت ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان دهم شد./کالاخبر

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/sEFmZ1