امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت: اقدامات مهمی در بیمه سلامت در جهت عدالت در سلامت رخ داده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات مثبت و اقدامات مهمی در سازمان بیمه سلامت رخ داد که در جهت عدالت در سلامت بود و چتر بیمه‌ای مناسبی برای دهک‌های پایین جامعه برقرار شد.
به گزارش فراسو به نقل از  سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در سفر به مشهد و مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی افزود: افتخار خدمت در کنار رییس جمهور شهید را داشتیم و اتفاقات خوبی که در حوزه بیمه سلامت و وزارت بهداشت برای مردم عزیزمان رخ داد را تجربه کردیم و باید بگوییم که اتفاقات مثبتی در حوزه سلامت رخ داد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مثبت این بود که پرداخت از جیب دهک‌های اول تا پنجم یعنی حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، برای حق بیمه صفر شد و همچنین پرداخت از جیب هنگام دریافت خدمت نیز برای این دهک‌ها به حداقل رسید. در سال اول دولت سیزدهم، سه دهک اول جامعه در حدود ۶ میلیون نفر در عرض یک هفته به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
ناصحی بیان کرد: در آن زمان مقام معظم رهبری به آقای رییس جمهور فرمودند که این آرزوی دیرینه ما بود که محقق کردید. این موضوع از طریق وزیر بهداشت به ما منتقل شد که افتخاری برای سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: در مورد بیماران خاص و صعب العلاج برای اولین بار، ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش حداکثری بیمه سلامت قرار گرفت و این در حالی بود که پیش از این، ۵ بیماری تحت پوشش بیمه بود. بسیاری از داروهای این بیماران تا صد درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. بیماری‌های خاص، نادر و صعب العلاج دیگر مانند MPS و SMA تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. بیماری‌های دیگری مانند سرطان‌ها، دیابت، فشار خون، مغز و اعصاب، گروه پیوند، کاشت حلزون تحت پوشش بیمه قرار گرفت. در حدود دو هزار کاشت حلزون در یک سال به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت انجام شد.
وی افزود: همچنین بیمه درمان ناباروی، افراد اتیسم، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال انجام شد. کمک به مناطق محروم برای ماندگاری پزشکان نیز در سال گذشته انجام شد و در اکثر مناطق روستایی، پزشک به صورت صد درصد حضور دارند.
ناصحی بیان کرد: در زمینه پیشگیری نیز اقداماتی در سازمان بیمه سلامت انجام دادیم تا نقشی در پیشگیری از استفاده نامناسب خدمات درمانی داشته باشیم. سازمان بیمه سلامت در حال حاضر به عنوان اولین سازمان بهره ور کشور محسوب می‌شود و اقدامات بزرگی توسط همکاران ما انجام شده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به مشکلاتی که در ساختمان قبلی وجود داشت، سال‌ها بود که می‌خواستیم برای اداره کل بیمه سلامت مشهد، ساختمان جدیدی بخریم و خوشحالیم که ساختمان جدید آماده شده و امیدواریم این ساختمان تا سال‌ها بتواند نیازها را برطرف کند.
وی ادامه داد: دغدغه‌های زیادی برای تهیه ساختمان اداره کل بیمه سلامت مشهد وجود داشت و خوشحالیم که این اتفاق رخ داد و امیدواریم همکاران ما در مکان مناسبی بتوانند به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان خراسان رضوی خدمت کنند و جا دارد از همه همکاران بیمه سلامت در استان تشکر کنیم.
همچنین در این مراسم، محسن محور، رییس بیمارستان رضوی مشهد ضمن تشکر و قدردانی از مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در گذشته سقفی برای استفاده از بیمه سلامت در نظر گرفته می‌شد که باعث گرفتاری مردم شده بود که در این دوران مدیریتی، محدودیت این سقف بیمه‌ای برداشته شد تا به مردم خدمت رسانی شود. بیمارستان رضوی مشهد رابطه بسیار خوبی با بیمه سلامت دارد و روز به روز طلب‌های بیمارستان از بیمه سلامت کاهش یافته است.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/mIJg68