امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

مدیرعامل همکاران سیستم مطرح کرد: راهکارهای ERP ستون فقرات هرم دیجیتال هستند

مدیرعامل همکاران سیستم در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی گفت:  افزایش رقابت داخلی و جهانی و تحول گسترده در صنعت معدن با کمک فناوری‌های دیجیتال به این معنی است که شرکت‌های فعال در این حوزه باید روش‌های سنتی را کنار گذاشته و به دنبال راهکار‌های هوشمندسازی برای کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی سودآوری خود باشند.

به گزارش فراسو؛ وی افزود:از همین رو همکاران سیستم به عنوان یکی از حامیان اصلی در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی حضور دارد تا با ارائه راهکار‌های نرم‌افزاری متناسب با این صنعت، به کسب‌و‌کار‌ها در این مسیر کمک کند.
بنابر این گزارش، محمد عزیزاللهی، مدیر عامل همکاران سیستم یکی از سخنرانان کلیدی مراسم افتتاحیه این رویداد بود و سخنرانی خود را با موضوع «ارزش آفرینی تکنولوژی‌های نوین در صنایع فولاد و معدن» ایراد کرد.

وی در سخنرانی خود ابتدا تاریخچه‌ای از تحول دیجیتال را از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۵ برای حاضرین ارائه داد و سپس ارکان اصلی آن را برشمرد. هوش مصنوعی، رایانش ابری، بلاکچین، کلان داده و اینترنت اشیاء مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی هستند که عزیزاللهی از آنها تحت عنوان اجزای کلیدی تحول دیجیتال نام برد.
به گفته عزیز‌اللهی درحال حاضر دنیا از تحول دیجیتال عبور کرده و در حال حرکت به سمت شتاب‌دهی دیجیتال است.

وی تاکید کرد که تحول دیجیتال یک رویکرد جمعی از تمامی ذینفعان، تکنولوژی‌ها و افراد سازمان است که شرکت را آماده می‌کند بر مبنای اطلاعاتی که دارد، قدم بردارد.
مدیر عامل شرکت همکاران سیستم در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «شرکت‌ها و تولید کنندگانِ تکنولوژی تنها با به کارگیری این تکنولوژی‌ها به موفقیت نمی‌رسند. بلکه به یک پارتنر سومی به عنوان مشاور نیاز دارند تا با شناسایی گلوگاه‌ها، مدل پیاده‌سازی را طراحی کرده و درنهایت، یک طرح تحولی ایجاد کند.»
وی سپس درباره هرم تحول دیجیتال که به سازمان‌ها در طراحی برنامه‌ریزی کمک می‌کند، صحبت کرد و گفت: «ستون فقرات هرم تحول دیجیتال، راهکار‌های ERP هستند.»
عزیزاللهی در ادامه، از شرکت‌هایی سخن گفت که از مزایای ERP بهره برده‌اند. به گفته وی، به کارگیری ERP به شرکت‌ها کمک کرده تا بیزینس مدل خود را بهینه سازند، براساس دیتا تصمیم‌گیری کنند، محصولات و خدمات خود را بر اساس آنالیز دیتا طراحی کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.
به گفته عزیزاللهی پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، شرکت‌ها، کارکنان و مشتریانِ ماشینی داشته باشند که به هوش مصنوعی تجهیز شده‌اند. اگر شرکت‌ها نتوانند همگام با این تکنولوژی حرکت کنند، شکست خواهند خورد.
مدیر عامل همکاران سیستم در پایان ارائه خود به سازمان‌ها پیشنهاد داد که ابتدا برنامه تحول دیجیتال خود را مستند و مکتوب کنند تا برایشان روشن باشد که در چه افقی قرار است حرکت کنند و سپس، به استفاده از تکنولوژی فکر کنند.

برپایه این گزارش، این رویداد شامل سه رویداد متوالی سالانه «چهاردهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار»، «ششمین همایش چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و «سومین همایش معدنکاری دیجیتال» است.

بنابر این گزارش، همکاران سیستم در این رویداد که طی ۵ روز از ۳۰ اردیبهشت الی ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار شد آخرین دستاورد‌ها و راهکار‌های نرم‌افزاری خود را در حوزه معدن و فولا به نمایش گذاشت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/KXlLyu