امروز دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

در مجمع‌عمومی سالانه مطرح شد: عبور پیشرفت متانول آپادانا از ۹۷ درصد

در مجمع‌عمومی عادی سالانه و مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی آپادانا که افزایش سرمایه این شرکت به تصویب رسید، اعلام شد که مهم ترین برنامه این شرکت در سال جاری  پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد متانول تولید  آزمایشی و تجاری محصول خواهد بود.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس، در این مجمع که با حضور ۹۹.۹ درصد اعضا برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ این شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت و اعضای هیئت‌مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند.انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل حسابرس مستقل و نیز انتخاب روزنامه کثیرالانتشار از دیگر مصوبات مجمع‌عمومی عادی سالانه آپادانا بود.

از سوی دیگر در مجمع‌عمومی فوق‌العاده این شرکت، افزایش سرمایه پتروشیمی آپادانا از هزار و چهارصد میلیارد ریال به ۳۰ هزار میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، همچنین گزارشی از پیشرفت پروژه به اعضای مجمع ارائه شد. براین‌اساس، متانول آپادانا تا پایان اردیبهشت سال جاری،۹۷.۰۱ درصد پیشرفت داشته است.

پتروشیمی آپادانا همچنین در سالی که گذشت، توانسته است ساخت و تحویل تمام قطعات اینترنال رآکتور سنتز را توسط یک شرکت داخلی به اتمام برساند. تکمیل نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی پست برق اصلی و شروع عملیات پیش راه‌اندازی واحد متانول از دیگر اقدامات پتروشیمی آپادانا تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده است.

تکمیل پیش راه‌اندازی خط فلر، تکمیل پیش راه‌اندازی ایستگاه جداسازی سوخت و خوراک و تکمیل پیش راه‌اندازی و شروع راه‌اندازی برج خنک‌کننده آب هم از دیگر دستاوردهای پتروشیمی آپادانا در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ و نیز دوماهه ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

اما مهم‌ترین برنامه‌های پتروشیمی آپادانا در سال ۱۴۰۳، پیش راه‌اندازی واحد متانول، راه‌اندازی و تولید آزمایشی و تولید تجاری محصول خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Uf7eom