امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

جریمه رانندگی بدون بیمه ثالث، ۱۵۰ هزار تومان شد

رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به دلایلی که باعث توقیف خودرو از سوی پلیس راهور می‌شود؛ گفت:‌ رانندگی با وسیله نقلیه فاقد پلاک یا پلاک غیرمجاز، رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث از جمله مواردی هستند که منجر به توقیف خودرو میشوند.

به گزارش فراسو، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: تصادفات منجر به جرح و فوت، عدم پرداخت جرائم معوقه بیش از ۱۰ میلیون ریال، دستور قضایی و رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر و روان گردان هم از جمله دلایلی است که باعث می‌شود همکاران من وسایل نقلیه را به پارکینگ انتقال دهند.

وی افزود: بر اساس ماده ۷ رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، اگر راننده‌ای به صورت همزمان دو تخلف حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ و نمایشی و … را انجام دهد؛ حداکثر به مدت ۷۲ ساعت وسیله نقلیه توقیف خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در همه موارد ذکر شده، راننده حضور داشته و پلیس در حضور راننده، وسیله نقلیه را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند؛ اما در مواردی پلیس می‌تواند بدون حضور راننده نیز، خودرو را به پارکینگ منتقل کند.

بر اساس جدیدترین نرخنامه جرایم رانندگی، جریمه نداشتنِ بیمه شخص ثالث  ۱۵۰ هزار تومان شده است. این کد جریمه قبلا ۵۰هزار تومان بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/k7cVL7