امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

برگزاری جلسه بررسی و رفع چالش‌های ثبت سفارش و تخصیص ارز خوراک و تجهیزات پتروشیمی ارومیه

با حضور محتشمی‌‌پور معاون وزیر صمت، پرنیان مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی، اسمعیلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه و جمعی از مسئولان؛ جلسه بررسی و رفع چالش‌های ثبت سفارش و تخصیص ارز خوراک و تجهیزات پتروشیمی ارومیه برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی مدیرعامل  این شرکت با اشاره به تولید ۴۰ هزار تن محصول استراتژیک سولفات پتاسیم در این شرکت اظهار کرد: تا سال قبل واحد تولید سولفات پتاسیم با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشت اما از آذرماه سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید به کار خود ادامه می‌دهد.

اسمعیلی گفت: فعالیت ۱۰۰ درصدی واحد سولفات پتاسیم مستلزم تامین خوراک و مواد اولیه است که امیدواریم وزارت صمت با تایید بموقع ثبت سفارش‌ها این موضوع را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه با گذشت ۱۰۰روز از سالجاری هنوز سهمیه ارزی شرکت پتروشیمی ارومیه تخصیص نیافته‌است، افزود: پتروشیمی ارومیه درراستای جهش تولید امکان تهاتر ارز با هم‌گروهی‌های خود را دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از اجرای پروژه پلی آلومینیوم کلراید، اولین واحد تولید جامد این محصول در کشور خبر داد و گفت: این واحد با ظرفیت ۲۳هزار تن در سال بزودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این جلسه محتشمی‌پور، معاون وزیر صمت برای پیگیری و حل چالش‌های مطرح شده در اسرع وقت، قول مساعد داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ZetkP8