امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

آموزش ایمنی کار بیش از ۴ هزار زن سرپرست خانوار در سه ماه

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی سه ماه گذشته، بیش از ۴ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار دارای مشاغل خانگی در سراسر کشور از آموزش های ایمنی کار بهره‌مند شدند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حبیب‌الله جلیلی»، در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه منعقده فی مابین «مرکز تحقیقات»، «معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور» و «کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور»، دوره‌های آموزش ایمنی و بهداشت کار برای بانوان دارای مشاغل خانگی طراحی گردید.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت و توانمندسازی اقشار شاغل کمتر برخوردار است، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه افزایش سطح آگاهی ایمنی کار در میان بانوان سرپرست خانوار دارای مشاغل خانگی است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های بعمل آمده فی‌مابین طرفین تفاهم نامه، در بازه زمانی ۳ ماهه برای برگزاری ۹۰ دوره آموزشی در سراسر کشور برنامه ریزی شد که طی آن بیش از ۴ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار دارای مشاغل خانگی آموزش دیدند.

جلیلی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی با توجه به نیازهای ویژه زنان شاغل در حوزه مشاغل خانگی طراحی شده و پیش بینی ما این است که با شرکت گسترده جامعه مخاطب، شاهد گسترش فرهنگ ایمنی در میان شاغلان و کاهش حوادث باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این آموزش‌ها ذیل قرارگاه آموزش ایمنی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و طی آن بالغ بر ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش برای جامعه هدف در استان های سراسر کشور  انجام پذیرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PpK2pa