امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی‌: ظرفیت‌های استان در خدمت صندوق ذخیره فرهنگیان و معلمان است

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت و جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان در بهبود معیشت معلمان گفت: از آنجایی که این صندوق در جهت رفاه و معیشت فرهنگیان فعالیت می‌کند، ظرفیت‌های زیادی در استان سمنان قرار دارد که می‌تواند به اهداف صندوق کمک کند و ما حاضر به هرگونه همکاری هستیم.

به گزارش فراسو، دکتر عباس گلرو با حضور در دفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان سمنان ضمن دیدار با نماینده صندوق در این استان، در جریان فعالیت‌های صندوق قرار گرفت و افزود: در حوزه تعلیم و تربیت و توسعه کشور به ویژه در زمینه تربیت نیروی انسانی، توجه به وضعیت معیشتی فرهنگیان که پرچمدار این حوزه هستند، ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل اهمیتی که در بهبود معیشت فرهنگیان دارد برای پیشبرد حوزه تعلیم و تربیت بسیار موثر است و لازم است به‌عنوان اولویت اول در دستورکار وزارت آموزش و پرورش و در سطح استان و مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
نماینده مردم سمنان اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان باتوجه به هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی که دارد با استفاده از ظرفیت‌های استان سمنان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه صنعت و معدن را در دستور کارخود قرار دهد که می‌تواند بسیار موفق باشد.
دکتر گلرو در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم با مدیر عامل محترم صندوق ذخیره جناب آقای دکتر احمدی ملاقاتی داشته باشیم و ظرفیت‌های استان بخصوص در بخش معدن را جهت سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

استان سمنان جایگاه اول افزایش واریزی اعضا را دارد
در این جلسه عبدالمجید نصیری نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان سمنان با اشاره به اینکه عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در دو سال اخیر روند مثبت و مطلوبی داشته است، گفت: فرهنگیان استان سمنان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان افزایش واریزی تا سقف ۵ درصد را داشتند.
وی ضمن معرفی صندوق، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و همچنین خدمات صندوق برای فرهنگیان، افزود: روابط بسیار خوبی بین نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان و آموزش و پرورش استان به ویژه از طریق کارگروه صندوق وجود دارد و جلسات خوبی در این زمینه برگزار می‌شود.
نصیری همچنین در مورد وجود زمینه‌های مختلف برای فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان سمنان به ویژه در بخش صنعت و معدن تصریح کرد: جهت سرمایه‌گذاری صندوق در استان سمنان اقداماتی انجام گرفته و در اسفند ماه سال گذشته به اتفاق آقای دکتر وزیری و آقای همتی رییس کارگروه استان ملاقاتی با جناب آقای دکتر احمدی مدیرعامل موسسه شکل گرفت و ظرفیت‌های استان معرفی شد. با توجه به نظر آقای دکتر احمدی مقررشد، تیم کارشناسی برای بررسی به استان سمنان سفر کنند.
نماینده صندوق در استان سمنان اظهار داشت: شرکت‌های تجهیزات مدارس ایران و شرکت صنایع آموزشی محصولات و تولیدات متعددی دارند که نیازهای اداره کل توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان را پوشش می‌دهد. بنابراین تقاضا داریم که خریدهای اصلی از محصولات این شرکت انجام شود که هم به نفع آموزش و پرورش است و هم برای اعضای صندوق سودآوری دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/njPTTM