امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

مجموعه کتاب «یاراپری» رونمایی شد

جشن رونمایی و نقد و بررسی مجموعه هفت جلدی کتاب‌های “یاراپری” با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و برخی از نویسندگان کتاب کودک در شهر کتاب فرشته تهران برگزار شد.

به گزارش فراسو،مجموعه کتاب ۷ جلدی «یاراپری» به نویسندگی فرح روزی طلب و تصویرگری محسن میرزایی توسط انتشارات مجموعه فرهنگ و هنر طاووس منتشر شد.

مجموعه کتاب هفت جلدی «یاراپری» تلاشی است برای کمک به کودکان که تفاوت های فردی خود و دیگران را راحت تر بپذیرند تا بتوانند در راستای رفاه کشور به اعضای مؤثر و سازنده خود و جامعه تبدیل شوند. ایرانی.

فرح روزی طلب نویسنده مجموعه کتاب ۷ جلدی «یاراپری» در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه از دوران جوانی به نوشتن کتاب علاقه داشتم و اولین کتابم در سن ۱۵ سالگی منتشر شد، اظهار داشت: من از دوران جوانی به کتاب نویسی علاقه داشتم. ۲۱. او گفت: از زمانی که شروع به نوشتن کتاب کردم، با بچه ها کار کردم و ایده های کتابم را از آنها گرفتم.

وی افزود: مجموعه کتاب‌هایی که امروز اعلام شد در قالب‌های جدیدی ارائه می‌شود که بر اعمال و رفتار کودکان تمرکز دارد و با بهره‌گیری از حضور فرشتگان در هر کتاب، می‌توانم کودکان را به دیدن زیبایی این داستان‌ها سوق دهم.

وی با بیان اینکه در این داستان ها از کودکان خواسته می شود که به مبانی هستی و چیزهایی که در ظاهر نمی بینیم اما وجودشان را می دانیم بیشتر توجه کنند، گفت: مثلاً محبت و شفقت، مردم آنها را نمی بینند اما آنها را کاملا احساس می کنند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب ها از زمان انتشار با استقبال خوبی از سوی کودکان مواجه شده است، افزود: نکته مهم در این کتاب ها این است که بتوانیم این موضوع را به کودکان منتقل کنیم.

روزی طلب درباره گروه سنی که این کتاب ها برای آن نوشته شده است، گفت: برخی از این کتاب ها برای کودکان ۴ تا ۵ ساله است و به آداب معاشرت، صف بندی، احوالپرسی و سایر موضوعات در این زمینه می پردازد. بسیار ساده، قابل فهم و توضیح داده شده است. در قالب داستان

وی افزود: برخی از کتاب ها درباره کودکان ۷ تا ۸ ساله است و درباره کودکان معلول جسمی حرکتی است و به همین دلیل رفتار آنها با سایر کودکان متفاوت است به همین دلیل در کتاب ها به این موضوع پرداختم و آنها را ارائه کردم. به شکل یک فرشته بود.

رزی طلب گفت: در این مجموعه کتاب به کودکان آموزش داده می شود که چگونه همه موجودات هستی خدا را شکر می کنند. زیرا همه این رفتارها ناشی از انجام کارهای خوب و درست افراد است.

وی در خصوص دلایل استفاده از حیوانات و حشرات در این کتاب ها افزود: همه بچه های هم سن و سال من و بعد از ما در باغچه خانه و باغ دوستان و آشنایانشان با حیوانات و حشرات ملاقات کرده و با آنها بازی کرده اند. آنها خاطرات خوبی دارند و من بازیگران کتابم را از بین این حیوانات و حشرات با استفاده از این موضوع انتخاب کردم.

مدیر کل موسسه فرهنگ و هنر طاووس دکتر زینب میرتاوسی نیز در این مراسم گفت: این موسسه در حوزه کودک فعالیت می کند و در حال حاضر مجموعه کتاب های زیادی با نام های «یاراپری» و «مهراپری» منتشر کرده است.

وی افزود: اکنون اپلیکیشن داستان سرای طاووس را راه اندازی کرده ایم که هر هفته یک سری داستان در آن منتشر می شود.

میرتاوسی بیان کرد: مهارت هایی مانند نحوه کنترل استرس، عصبانیت، تولید راه حل از جمله این موارد است که کودکان به خاطر می سپارند تا بتوانند در زندگی آینده خود از آن استفاده کنند.

وی افزود: در این موسسه برگزاری مسابقات برای کودکان، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه نیز با هدف آشنایی کودکان با مشکلات و مشکلات زندگی است تا در آینده با رشد و توانایی بالایی با آنها برخورد کنند.

مدیر کل مؤسسه فرهنگی هنری طاووس گفت: همه اینها از طریق داستان ارائه می شود تا کودکان بتوانند خود و دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و درس هایی را که آموخته اند در طول زندگی به کار ببرند.

وی در خصوص دیگر اهداف موسسه فرهنگ و هنر طاووس افزود: یکی یکی دیگر از اهداف ما تولید محتوای باکیفیت و هدفمند برای کودکان است، زیرا کودکان امروزی ایران واقعاً به یک سری داستان از کشور خودشان نیاز دارند تا بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

طاووسی گفت: موسسه فرهنگ هنری طاووس به زودی مرکز خلاقیت ایجاد می کند تا بتوانیم سخنرانی ها و کارگاه های خود را در آن برگزار کنیم و علاقه مندان به کتاب می توانند برای حضور در این سخنرانی ها به سایت طاووسانه به نشانی Tavousaneh.ir مراجعه کنند.

وی در پایان افزود: راه ما باز است و امیدواریم آینده ما و فرزندانمان به سمت فردای بهتر حرکت کنند تا آینده بهتری برای فرزندانمان بسازیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HUbo2c