امروز شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳

تفاهم نامه سه جانبه با هدف کاهش مشکلات بیماران خاص و سادات فاقد بیمه

تفاهمنامه میان سازمان بیمه سلامت ایران، موسسه عترت فاطمی و نیک گامان جمشید، با هدف کاهش مشکلات بیماران خاص و بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه سادات منعقد شد.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، نشست انعقاد تفاهمنامه میان سازمان بیمه سلامت ایران، موسسه عترت فاطمی و نیک گامان جمشید با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، برخی از مدیران ستادی این سازمان و جمعی از خیرین حوزه سلامت برگزار شد.

دکتر محمد مهدی ناصحی در این نشست با اشاره به اینکه توجه به بحث خیرین در بیمه سلامت جدید بوده و مسیر را باید با جدیت طی کرد گفت: ما از ظرفیت خیرین درحل مشکلات حوزه سلامت استقبال کرده و اطمینان داریم که با همکاری ها می توانیم اقدامات اثربخش تری را انجام دهیم. به عنوان مثال می توانیم با بهره مندی از ظرفیت خیرین منابع را هدفمند تر هزینه کنیم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اقدامات خوبی در بیمه سلامت در حوزه بیمه نمودن افراد فاقد بیمه، درمان ناباروری، پیشگیری از بیماری ها، بیمه افراد ساکن در مناطق محروم و کاهش هزینه های درمانی مبتلایان به بیماری های خاص و صعب العلاج انجام شده که باید کیفیت را افزایش و توسعه خدمات را بهینه تر کنیم.
وی با بیان اینکه نمی توان نسخه واحدی را برای حل مشکلات حوزه سلامت در تمامی کشور صادر کرد تاکید کرد: باید با استفاده از توان نیکوکاران سرعت و کیفیت خدمات دهی را افزایش داد.
گفتنی است در این جلسه هاشمی مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور خیرین نیز به ارایه توضیحاتی در خصوص ایجاد کار گروه خیرین در این سازمان پرداخت و گفت: تشکیل دبیرخانه امور خیرین و مشارکت های مردمی در بیمه سلامت، انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، تصویب شیوه نامه فعالیت کار گروه خیرین و مشارکت های مردمی، تشکیل شورای مشورتی جهت تعامل با تشکل های ملی و بین المللی، بیمه نمودن افراد نیازمند درمان فاقد پوشش بیمه و … از جمله اقدامات صورت گرفته در امور خیرین است.
لازم به ذکر است در پایان این نشست طرح ضرورت کوچک سازی ساختارهای دولتی برای ارایه خدمات دهی بهتر، آموزش و خدمات پیشگیری، برجسته سازی اقدامات و فعالیت های بیمه درارایه خدمات به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، لزوم در نظر گرفتن تخفیفات دارویی برای داروهای موجود در فارماکوپه توسط شرکت های دارویی، تقویت بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، ساماندهی استفاده از ظرفیت خیرین، فعال سازی ساختار اصلی مجمع خیرین سلامت و… از جمله موضوعاتی بود که توسط خیرین حوزه سلامت مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PgJfA6