امروز شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری دومین جشن پنجره‌های اتیسم و تقدیر از گروه انرژی پاسارگاد

دومین جشن پنجره‌های انجمن اتیسم ایران، ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از خانواده‌ها و همراهان کودکان دارای اختلال اتیسم برگزار شد و گروه انرژی پاسارگاد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش فراسو، در این مراسم که با هدف تداوم حمایت از توانبخشی کودکان زیر ۷ سال طیف اتیسم برگزار شد، دکتر سعیده صالح غفاری، مدیرعامل و دکتر سینا توکلی، معاون آموزش، توان‌بخشی و سلامت خانواده انجمن اتیسم ایران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انجمن اتیسم ایران، به بیان چالش‌های کودکان دارای این اختلال و مشکلات خانواده‌ها پرداختند.

با کمک انرژی پاسارگاد دو خانه امید راه اندازی شد

معاون آموزش، توان‌بخشی و سلامت خانواده انجمن اتیسم ایران اظهار داشت: از اسفند سال ۱۴۰۱، راه‌اندازی خانه‌های امید در دستور کار قرار گرفت و خدماتی چون کار درمانی حسی و حرکتی،‌ مداخلات شناختی، گفتار درمانی، رفتار درمانی، بازی درمانی و… به کودکان زیر ۷ سال ارائه شد.

وی ضمن تقدیر از همراهی گروه انرژی پاسارگاد، تصریح کرد: با کمک شرکت گسترش انرژی پاسارگاد توانستیم در شرق تهران و خیابان نیروی هوایی خانه امید شماره ۴ و در جنوب تهران و محله نعمت‌آباد کلینیک خانه امید شماره ۵ را راه‌اندازی کنیم که اتفاق عجیب و غریبی بود چون در جنوب شهر اصلا کلینیکی نداشتیم و هیچ درمانگر، متخصص و سرمایه‌گذاری در آنجا حضور نداشت و وزارت بهداشت و بهزیستی هم در جنوب شهر مرکزی برای توانبخشی نداشتند.

همچنین در بخشی از مراسم دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز با بیان اینکه جامعه اتیسم ایران بیش از نیاز مالی، نیازمند فعالیت‌های تخصصی و امکانات آموزشی، پزشکی و حمایتی هستند، گفت: هرچه کودکان در سن پایین‌تر شناسایی شوند و تحت آموزش و برنامه‌های حمایتی قرار گیرند، بهتر می‌توانند این اختلال را پشت سر بگذارند.

حمایت از ۲۰۰ کودک طیف اتیسم

در خاتمه این مراسم از شرکت‌های حامی کودکان اتیسم تقدیر شد و تندیس ویژه این مراسم به گروه انرژی پاسارگاد اهدا شد.
در اولین دوره جشن پنجره ها ۵۳۰ کودک زیر ۷ سال دارای اختلال اتیسم شناسایی شده بودند که ۱۵۰ نفر از کودکان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران تحت حمایت انرژی پاساگارد قرار گرفته و خدمات توانبخشی را دریافت کردند که خوشبختانه بخشی از این کودکان با رشد چشمگیر و غیرقابل باوری موفق شدند در سنجش مدارس عادی پذیرفته شده و مانند سایر دانش‌آموزان به تحصیل بپردازند.

در دوره جدید نیز با افزایش ۳۰ درصدی، تعداد کودکان تحت پوشش گروه انرژی پاسارگاد به عدد ۲۰۰ نفر رسیده که امید است بتوانند مراحل توانبخشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و از طیف خارج شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PMtFrj