امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

همکاری فراگیر «پست» در برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در دیدار با علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از همکاری فراگیر «پست» در برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بهره گیری از خدمات نوین مبتنی بر توسعه زیر ساخت های فناورانه شبکه پستی خبر داد.

به گزارش دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست، لیائی عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با ششمین روز از برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بازدید از این نمایشگاه  با علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدار کرد.

معاون وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به همکاری شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری ادوار مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال های گذشته، افزود: «با بهره گیری از  تجارب کسب شده ظرف این مدت در نمایشگاه امسال سعی شده با استفاده از فناوری، خدمات و سرویس های جدیدی را به علاقمندان کتاب ارائه نماییم.»

وی به کاهش میانگین سیر مرسولات پستی در طول مدت برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «با توسعه زیرساخت های شبکه پستی کشور میانگین مدت سیر مرسولات به ۲ و نیم روز در سراسر کشور کاهش یافته است.»

لیائی از تحویل ۳۲ هزار مرسوله محتوی کتاب تا ششمین روز برگزاری نمایشگاه توسط شرکت ملی پست خبر داد و افزود: براساس آخرین گزارش ها تاکنون در بخش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۵۶ هزار کتاب خریداری شده و تعداد ۶۰ هزار مرسوله توسط ناشرین به شرکت ملی پست برای ارسال و توزیع به خریداران تحویل گردیده است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه با تاکید بر همکاری فراگیر پست در برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر توسعه خدمات در دو بخش فیزیکی و مجازی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «در این راستا مجموعه پست کشور ۳ باجه ثابت در محل برگزاری نمایشگاه مستقر نموده که یک باجه به ناشران بین المللی و دو باجه دیگر به ناشران داخلی اختصاص یافته است.»

معاون وزیر ارتباطات به اختصاص  ۱۱ باجه سیار پستی در قالب خودروهای ون و کامیونت های پستی در محل پرتردد انتشارات اشاره کرد و افزود: «این باجه های سیار سفارش های هموطنان عزیز در بخش مجازی نمایشگاه کتاب را از انتشارات جمع آوری و برای ارسال به مقصد خریداران به چرخه پستی وارد می کنند.»

لیائی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی توزیع و حمل و نقل با ۲۹ هزار نقطه خدمتی  در سراسر کشور توانسته است با قبول و توزیع مرسولات نمایشگاه کتاب تهران عدالت فرهنگی را در سراسر کشور محقق نماید بیان کرد: «در همین راستا ۱۲ باجه پستی منتخب در اقصی نقاط کشور برای قبول و دریافت کتاب های خریداری شده از انتشارات مستقر در سایر شهرستان ها در مدت زمان برگزاری نمایشگاه فعال است.»

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همکاری شرکت ملی پست با نمایشگاه کتاب تهران را بی نظیر خواند و از زحمات کارکنان شبکه پستی کشور در طول مدت برگزاری نمایشگاه تقدیر کرد.

لیائی در پایان با همراهی محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی و مهدی شعاعی مدیر منطقه پستی شمال تهران از غرفه های قبول مرسولات پستی نمایشگاه بازدید و ضمن خداقوت به کارکنان حاضر در این غرفه ها با آنان دیدار و گفتگو کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hg0Phv