امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پرونده خدمات غیرحضوری/ ویژگی‌های همراه بانک مسکن چیست؟

بانک مسکن امکان انجام گستره زیادی از خدمات بانکی غیرحضوری را از طریق همراه بانک فراهم آورده است.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن برای تمامی متقاضیان خود امکان انجام خدمات بانکی بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب سطح شهرها را فراهم کرده است تا مشتریان با انجام خدمات بانکی به صورت غیرحضوری در بستر همراه بانک، آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند.

اما همراه بانک مسکن، چیست و چه امکاناتی را برای مشتریان فراهم می آورد؟ همراه بانک سیستمی است که به مشتری امکان می­دهد از طریق پیشخوان مجازی و نصب برنامه روی گوشی همراه از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کنند، مهم­ترین ویژگی این سرویس خدمات دهی بانک مسکن آن است که مشتریان می­توانند به راحتی و بدون حضور فیزیکی در شعب بانک، بصورت ۲۴ ساعته از خدمات این سیستم استفاده کنند.

مشتریان برای فعال­سازی این سیستم باید چهار مرحله اصلی را طی کنند. مرحله نخست دریافت آخرین نسخه همراه بانک از طریق سایت بانک مسکن است. پس از آن نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق پیشخوان مجازی و اینترنت بانک دریافت کنند. سپس نرم‌افزار همراه بانک مسکن را روی گوشی همراه خود نصب کرده و در مرحله آخر تنظیمات اولیه از جمله احراز هویت با اثر انگشت، تغییر رمز عبور واضافه کردن کارت/حساب مقصد و … را انجام دهند. پس از طی این چهار مرحله امکان استفاده از همراه بانک مسکن برای بخش زیادی از خدمات بانکی فراهم است.

همراه بانک مسکن دارای ویژگی­ها و امکانات متعددی است. از جمله خدمات قابل ارائه از طریق این همراه بانک، امکان خرید غیر حضوری کارت هدیه است. همچنین مشتریان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، جهت اخذ نام کاربری و رمزعبور همراه‌بانک و تنها با رمزدوم کارت از خدمات بخش پیشخوان استفاده کنند،

پیشخوان شامل سرویس­های عمومی و محدود کارت از جمله: خرید شارژ، کارت به کارت مسکنی، موجودی کارت مسکن، پرداخت قسط، خرید برچسب ETCو… است.

مشتری پس از ورود به بخش پیشخوان می­تواند اطلاعات هر تعداد از کارت های خود شامل کارت های بانک مسکن و سایر بانک ها را در این بخش اضافه کند. تنها با این تفاوت که سرویس­های قابل ارایه به کارت سایر بانک ها محدودتر است.

در عین حال، دسترسی به کلیه کارت ها، حساب­ها، دسته چک­ها، تسهیلات و برچسب­های عوارض متعلق به کاربر، خدمات برچسب عوارض شامل خرید و شارژ، خدمات چک، انواع گزارشات گرافیکی حساب و کارت، صدور و ابطال قبض برداشت بدون کارت و احراز هویت متمرکز از دیگر ویژگی و امکانات همراه بانک مسکن است. نکته مهم آنکه مشتریان می توانند با ابزار بیومتریک )اثر انگشت و در iOS با تشخیص چهره( به این برنامه وارد شوند.

به این ترتیب مشتریان بانک مسکن در صورتی امکان حضور راحت در شعب بانک مسکن را نداشته می­توانند از طریق همراه بانک این بانک بدون اتلاف وقت خدمات ذکرشده بانکی را دریافت کنند. این موضوع به ویژه در هفته­های پایانی سال که معابر سطح شهر با ترافیک بالاتری همراه هستند موجبات آسودگی خاطر بیشتری را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gMeiRx