امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳

نود و پنج هزار زوج نابارور در سامانه های بیمه سلامت نشاندار شدند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نود و پنج هزار زوج نابارور در سامانه های بیمه سلامت نشاندار شدند.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست ارایه گزارش از عملکرد سازمان متبوع خود در خصوص درمان ناباروری به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت گفت: بیمه سلامت به عنوان تامین کننده منابع مالی نقش موثری در درمان ناباروری و زایمان طبیعی داشته و حمایت های خوبی را در درمان زوجین نابارور صورت داده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه ۹۵ هزار زوج نابارور بیمه شده توسط بیمه سلامت نشاندار شده و از خدمات درمان ناباروری در سامانه های این سازمان بهره مند هستند افزود: خوشبختانه تعداد مراکز درمان ناباروری طرف قرار داد با بیمه سلامت افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند.
همچنین ۳ هزار و ۷۹۹ ماما نیز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت با بیمه سلامت قرار داد همکاری دارند.
وی با بیان اینکه هزینه های درمان ناباروری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: بدون شک این هزینه ها در سال جاری نیز افزایش پیدا می کند، به طوری که در سال گذشته جهت ۷۵ هزار بیمار نشان دار مبلغی بالغ بر ۸۶۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
دکتر ناصحی در ادامه با اشاره به اینکه با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت، درمان کودکان کمتر از ۷ سال رایگان شده است اظهارداشت: در همین خصوص نیز ۳۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است، لذا امیدواریم اعتبارات درمان ناباروری و تمام مواد آن همزمان با استقبال صورت گرفته رشد پیدا کند.
همچنین در این نشست مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: قانون جوانی جمعیت پس از تصویب در سال ۱۴۰۰ به دولت ابلاغ و به دنبال آن بیمه ها مکلف شدند در راستای جوانی جمعیت مفاد این قانون را اجرایی کنند. با توجه به اینکه روند جوانی جمعیت در گذشته سیر نزولی داشته و جمعیت به سمت پیری پیش می رود؛ باید تغییر ریل گذاری انجام می شد.
دکتر کاملی با تاکید بر اینکه ارتقاء و پویایی، افزایش فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، پوشش بیمه ای زایمان طبیعی و درمان ناباروری از موارد مهم و مورد توجه قانون جوانی جمعیت و درمان ناباروری است افزود: مواد ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۹ و ۵۰ قانون جوانی جمعیت به سازمان بیمه سلامت محول شده که خوشبختانه تاکنون به خوبی اجرا شده است.
گفتنی است در این نشست دکتر آزادی به ماده ۴۳ ، ۴۴، ۴۵، ۴۹ و ۵۰ قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در این قانون به تعهدات سازمان بیمه سلامت، پوشش بیمه ای مادران باردار و کودکان آنها تا ۵ سالگی، قرار داد گروه های مامایی براساس مالکیت مرکز، ترویج زایمان رایگان در مراکز دولتی و پوشش بیمه ای زایمان سزارین براساس شاخص ها و استانداردهای معاونت درمان تاکید شده است.
معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ برای ۵۷ هزار زوج نابارور ۷۷۲ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ برای ۷۵ هزار زوج نابارور ۸۶۶ میلیارد تومان هزینه کرده است. همچنین در این جلسه دکتر رضایی با اشاره به اینکه شاخص های جمعیتی باید ارتقاء پیدا کند گفت: سیاست های قانون جوانی جمعیت به منظور جلوگیری از سالخوردگی و پیری جمعیت تدوین شده است. جوانی جمعیت موضوع فرهنگی، اقتصادی و بحث پیچیده ای است که خوشبختانه در حوزه سلامت اجرای قانون به درستی انجام شده است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه در شاخص های کل نیاز به ارزیابی است افزود: امیدواریم سایر بخش ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند.
در پایان این نشست از خانواده های با شکوه بیمه شده سازمان بیمه سلامت به دلیل داشتن بیش از ۴ فرزند از استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QFQJRl