امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

نماینده مردم تهران در مجلس: عبور از چالش جمعیتی، مستلزم یک عزم ملی است

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اقدام ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران، گامی مقدماتی برای ترویج فرزندآوری و حمایت از نهاد خانواده است که استمرار آن می‌تواند در موضوع جوانی جمعیت بسیار مؤثر و مفید باشد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، رضوانی در جریان بازدید از غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به غفلت چند ساله برخی دستگاه‌ها نسبت به مسئله جمعیت اظهار داشت: نفس توجه تأمین‌اجتماعی به موضوع جمعیت چه از این لحاظ که پیامدهای عملیاتی برای کشور و این سازمان دارد و چه از این حیث که اقدامی فرهنگی برای ترویج فرهنگ فرزندآوری و حمایت از خانواده است، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با اشاره به این‌که مسئله جمعیت چالشی است که برای حل آن عزم ملی لازم است، گفت: همه نیروها و همه جریان‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این مسئله باید به میدان بیایند و صرف هم‌افزایی دولت و مجلس یا مجلس و سازمان تأمین‌اجتماعی کافی نیست. حتی مجموعه‌های مردم‌نهاد نیز برای عبور از این چالش باید در کنار نهادهای دولتی و حاکمیتی قرار بگیرند تا ان‌شاءالله در فرصت پنجره جمعیتی که چند سال از آن باقی مانده، اقدامات خوبی در این رابطه انجام گیرد.
نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهتمام مجلس انقلابی برای عبور از این چالش گفت: مجلس شورای اسلامی با طرح و تصویب قانون جوانی جمعیت و اجرای آن، گام مهمی در مسئله جمعیت و فرزندآوری برداشت و ان‌شاءالله با استمرار اجرای این قانون و اقدامات تکمیلی در این حوزه، نتایج خوبی در راستای جوان‌سازی جمعیت در کشور حاصل شود.
براساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی که به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر بین‌نسلی به شدت از تحولات جمعیتی متأثر است، از حامیان جدی طرح‌های مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری است و در سال جاری در نمایشگاه کتاب تهران، این سازمان با برپایی یک غرفه اختصاصی در حوزه خانواده با عنوان غرفه “خانواده ما”، برنامه‌های متنوعی در این زمینه در قالب رویدادهای مختلف با حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه و نیز افراد صاحب‌نظر در این زمینه، تدارک دیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Z4ebd0