امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: منابع و اعتبارات بانک رفاه باید در راستای حمایت از تولید هدفمند شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست هم‌افزایی بانک رفاه کارگران و صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های تحت نظارت این وزارتخانه که با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزرات کار، اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از مدیران عالی صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، بر لزوم هدفمند شدن منابع و اعتبارات بانک رفاه کارگران در مسیر حمایت از تولید تأکید کرد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این نشست که در جریان آن و در راستای افزایش هم‌افزایی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم‌نامه‌های جداگانه همکاری بانک رفاه کارگران و صندوق‌های تابعه این وزارتخانه امضاء شد، میرهاشم موسوی  مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بانک رفاه کارگران را بانک تخصصی حوزه حکمرانی رفاه و تأمین‌اجتماعی در کشور دانست و گفت: منابع و اعتبارات بانک رفاه باید در راستای حمایت از تولید هدفمند شود. در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” و حسب تأکیدات مقام معظم رهبری؛ بانک رفاه کارگران باید با هدف حمایت از تولید و تولیدگران و به‌عنوان بانک حامی تولید، تا حدامکان و تا جایی‌که مقررات اجازه می‌دهد منابع و اعتبارات را به سمتی ببرد که بستر فعالیت را برای همه فعالان اقتصادی و به‌ویژه عزیزان هم‌خانواده ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی فعال هستند، فراهم کند.

وی با استقبال از تفاهم‌نامه‌های منعقده میان صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک رفاه گفت: وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر هم افزایی در مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه این وازرتخانه تأکید ویژه داشته‌اند و این تفاهم‌نامه‌ها، بستر مناسب برای این هم‌افزایی را فراهم خواهد ساخت.
براساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های همکاری بانک رفاه کارگران و صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  در جریان این نشست به امضای اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران از یک سو و مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، سیدحجت کاظمی مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و مجید نوعی مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز از سوی دیگر رسید. براساس این تفاهمنامه‌ها؛ بانک رفاه کارگران با در اختیار داشتن بسته‌ای جامع از خدمات تسهیلاتی، اعتباری، حمایتی، ارزی، سرمایه‌گذاری، فناوری اطلاعات، بیمه‌ای و… همکاری‌های متقابل خود را با صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترش  خواهد داد.
در حاشیه این مراسم همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی؛ خدمات “کارتینو” و “درخواست و دریافت غیرحضوری تسهیلات از طریق سامانه فرارفاه” به عنوان دو خدمت جدید بانک رفاه کارگران رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
خدمت “کارتینو” (صدور کارت و خدمت سلف سرویس به صورت خویش‌فرما) علاوه بر خدمات مشابه کیوسک، تمامی عملیات‌های غیرنقدی مانند صدور انواع کارت بانکی، انسداد و رفع انسداد آن را بدون نیاز به حضور در شعبه به‌صورت شبانه‌روزی امکان‌پذیر می‌کند. این محصول که برای نخستین بار در کشور برای ارایه خدمات یاد شده طراحی و تولید شده قادر است تا ضمن افزایش چشم‌گیر چابکی خدمات صدور کارت، منجر به رضایت‌مندی بالای مشتریان شود.
خدمت “درخواست و دریافت غیرحضوری تسهیلات از طریق سامانه فرارفاه” نیز از دیگر خدمات غیرحضوری جدید بانک رفاه کارگران است که امکان ارائه درخواست تسهیلات و دریافت آن را بدون نیاز به حضور در شعبه فراهم می‌کند و مشتریان این بانک می‌توانند از طریق نرم‌افزار “فرارفاه” درخواست‌های خود را ثبت و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
از مزایای این سامانه می‌توان به مشاهده تسهیلات قابل اعطا و درخواست تسهیلات انتخابی به‌صورت غیرحضوری، سهولت در انجام امور مربوطه، کاهش تردد و کمک به بهبود محیط زیست، امکان تبادل سریع‌تر اطلاعات، امکان پایش و رهگیری درخواست اشاره کرد. این سامانه با بهره‌برداری از خدمات الکترونیک مانند گواهی امضای دیجیتال، تمبر و سفته الکترونیک، تجربه متفاوتی را در ارائه خدمت تسهیلات غیرحضوری برای مشتریان رقم می‌زند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/iX1xVX