امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

مدیرعامل بیمه کوثر: پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی در میزان بهره‌وری سازمان ها تعیین کننده است

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر لحظه شاهد عرضه انواع تکنولوژی‌های خیره کننده در زمینه ارتباطات هستیم. روزی نیست که اخبار مربوط به ورود ابزار جدید ارتباطی را نشنویم و نبینیم. به همین خاطر انواع ابزارهایی که در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات از آنها استفاده می‌کنیم هر روز دچار تغییر و پیشرفت می‌شود و کارکنان و مدیران روابط عمومی‌ها اگر متناسب با این سرعت خود را هماهنگ و به روز نکنند در کمترین زمان ممکن دچار عقب ماندگی و بی تاثیری خواهند شد

به گزارش فراسو، ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در گفتگویی به  تشریح ابعاد حرفه روابط عمومی و اثرات آن در حوزه های مختلف پرداخت .  گفتنی است که آقادادی از آن دست از مدیران عامل شرکت‌های بیمه کشور است که ضمن جوان و متخصص بودن، دارای حسن خلق ویژه و منحصر به فردی است که هر هم‌‌صحبتی را مجذوب خود می‌کند. باهم مشروح این گفتگو را می‌خوانیم:

به عنوان اولین سوال نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای پاسخ به این پرسش نیازمند آن هستیم که در گام اول به وضعیت فعلی ضریب نفوذ بیمه در کشور نگاهی بیندازیم. طی ادوار اخیر صنعت بیمه با هر توان و امکاناتی که در اختیار داشته سعی بر افزایش ضریب نفوذ در کشور داشته است که باید بپذیریم هنوز راه بسیاری تا قله باقی مانده که با پتانسیل موجود در صنعت انجام این مهم دور از دسترس نیست. به طور کلی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، همه بخش‌های صنعت بیمه و از موضعی بالاتر نهادهای اقتصادی مختلف می‌توانند نقش ایفا کنند، و روابط عمومی ها نیز به دلیل ماهیت حرفه‌شان و ابزارها و مجموعه عواملی که در اختیار دارند می‌توانند نقش تعیین کننده ‌ای بر عهده گیرند.

از جنبه اطلاع رسانی، تبلیغات، رضایت سنجی و رصد نیازهای افکار عمومی تا برنامه ریزی و تلاش برای ساختن تصویری کارآمد و گره‌گشا از صنعت بیمه، جزو اقداماتی است که روابط عمومی‌ها می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

دستاوردهای همفکری و همکاری روابط عمومی‌های صنعت بیمه در قالب سندیکا یا شورا چگونه بوده است؟

یکی از مهم‌ترین وظایف و کارکردهای سندیکای بیمه گران ایران ایجاد همگرایی و کار جمعی میان اعضای سندیکاست.طی سال‌های اخیر اقدامات مناسب و مفیدی در این زمینه بین روابط عمومی شرکت‌های بیمه صورت گرفته که جای قدردانی دارد اما با برنامه ریزی وهماهنگی‌های بیشتر می‌توان فعالیت‌ها و اقدامات بهتروموثرتری انجام داد که اثرات و منافعش نصیب کل صنعت بیمه شود.

مهم‌ترین چالش‌ها و نیازهای روابط عمومی‌ها در صنعت بیمه را مختصرا توضیح دهید.

روابط عمومی‌ها هم مانند دیگر بخش‌های صنعت بیمه دارای فرصت‌ها و تهدیدهایی هستند.مهم ترین نیاز روابط عمومی‌ها در شرایط فعلی داشتن نیروی انسانی متخصص و با تجربه است. نیاز بعدی مسلط بودن به آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی و تسلط بر فضای مجازی و بهره‌مندی از هوش مصنوعی است. در اختیار داشتن بودجه تبلیغاتی مناسب از دیگر نیازهای واحد روابط عمومی در شرکت‌های بیمه می‌باشد. ساختار و تشکیلات مناسب و به روز را می‌توان به عنوان یکی دیگر از نیازهای روابط عمومی عنوان کرد.

نقش رسانه‌های تخصصی و روابط عمومی‌ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بی تردید رسانه‌های تخصصی می‌توانند نقش موثر و تعیین کننده‌ای در توسعه فرهنگ بیمه ایفا کنند. رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزارهای روابط عمومی هستند تا به وسیله آنها اهداف سازمانی خود را پیش ببرند.اطلاع رسانی و آگاه کردن اقشار مختلف جامعه نسبت به ضرورت و اهمیت بیمه توسط رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه موثر باشد.همچنین معرفی خدمات و محصولات بیمه‌ای و آشنا کردن افکار عمومی با قوانین بیمه‌ای جزو وظایف اصلی رسانه‌های تخصصی صنعت بیمه است. مجموعه این وظایف به صورت گزارش، مصاحبه با متخصصین و انواع روش‌های رسانه‌ای و ژورنالیستی که جذابیت هم داشته باشد، از کانال ارتباط حسنه بین رسانه‌های تخصصی و روابط عمومی‌های صنعت بیمه شکل می‌گیرد.

تاثیر تکنولوژی و پیشرفت‌های آن بر کارکردهای روابط عمومی در سازمان چگونه است؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر لحظه شاهد عرضه انواع تکنولوژی‌های خیره کننده در زمینه ارتباطات هستیم. روزی نیست که اخبار مربوط به ورود ابزار جدید ارتباطی را نشنویم و نبینیم. به همین خاطر انواع ابزارهایی که در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات از آنها استفاده می‌کنیم هر روز دچار تغییر و پیشرفت می‌شود و کارکنان و مدیران روابط عمومی‌ها اگر متناسب با این سرعت خود را هماهنگ و به روز نکنند در کمترین زمان ممکن دچار عقب ماندگی و بی تاثیری خواهند شد. لذا پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی تاثیر غیر قابل انکار و تعیین کننده‌ای در کارکرد و میزان بهره‌وری روابط عمومی‌ها دارد.

در پایان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و تقارن آن با ایام مبارک و مسعود دهه کرامت و پیشاپیش شادباش به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، برای تمام فعالین این عرصه حساس آرزوی سلامتی ، بهروزی و عافیت دارم.

پیروز و سربلند باشید

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3rrhHP