امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

مجتمع پتروشیمی بندرامام به پرچم مطهر رضوی متبرک شد

خادمین حرم امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت با حضور در شرکت پتروشیمی بندرامام این مجتمع را به پرچم حرم رضوی عطرآگین و متبرک کردند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، همزمان با دهه کرامت، خادمین حرم رضوی (ع) به همراه پرچم متبرک گنبد مطهر ثامن الحجج(ع) در مجتمع پتروشیمی بندرامام حضور یافتند و مورد استقبال کارکنان و مدیریت اان پتروشیمی قرار گرفتند.

همزمان با این حضور که مراسم معنوی در مسجد مجتمع برگزار شد، خادم حرم مطرح رضوی عنوان داشت: «برخی از شما دلتنگ روزهای دفاع مقدس و سنگر و حال خوش شب‌های جبهه و رنگ باختن دنیا و شهرت و اسم و مال و همه چیز می شوید. انگار هیچ چیزی، آن جذابیت را ندارد. مو سپیدهایی که شودیایو هنوز یادرها و بارها در منطقه و جاهای دیگر بودید و هنوز یادتان است و دلتنگ آن شب ها و روز ها می‌شوید. آن حال خوش از کجا می‌آمد و دلیل اش چه بود؟ خداوندا؛ من وظیفه ام را انجام داده ام برای تو هم ۶نجاال اده ام. خدایا من از تو مزد می خواهم ۵۰ سال ۶۰ سال ۱۰۰ سال در این دنیا فرصت دارم. با نمازم، با روزه ام، با صدقه با حج با امر به معروف و نهی از منکر و با جهاد و با مهربانی و دلشاد کردن و رفع مشکلات مردم و با احسان به والدین و رسیدگی به فرزندان و اهل و عیال و صله رحم و تلاوت قرآن و ذان ادامه داد:کرده ام همه این ها عبادت است.»

ایشان ادامه داد: «ما با این ها هم دنیای خودمان را قشنگ می کنیم و هم آخرتمان را آباد می کنیم. وقتی شما فرزند خوبی برای پدر و مادرتان باشید حتما نیروی خوبی در مجموعه کاریتان هستید. کسی که خود احترام والدین را حفظ می کند، کسی که برای خدا قدم بر می دارد و کسی که خود را در محضر خدا می داند، دروغ نمی گوید، ظلم نمی کند و آنچه را که برای خود می پسندد، برای دیگران هم می پسندد. اگر دنیا پر شود از کسانی که فقط به خودشان فکر می کنند، این دنیا دیگر جایی برای زندگی کردن آدم ها نخواهد بود. دنیایی که همه به یکدیگر محبت می کنند و دیگری را به خود مقدم می دانند و دنیاییا ه یروغ در آن کم است و ظلم در آن کم است این دنیا جای قشنگی برای زندگی کردن ام حرم مطهر رضوی در ادامهحقق می کند انشاا…»

خادم حرم مطهر رضوی در ادامه این مراسم معنوی افزود: «اسلام آمده تا این ها را درست کند. حضرت آقا زمانی فرمودند مشکل ما در کشور کمبود اخلاق و پایبندی به قانون و پایبندی به اسبودندست. چرا آن هایی که تحت امر حاج قاسم سلیمانی بودند حاضر بودند تکه پاره بشوند ولی آن چه که فرمانده گفته اجرا شود؟ چون دیدند همه چیز این فرمانده خداست، همه چیز اش کسب رضایت خداست. اگر نان این ها خشک است نان او هم خشک است. اگر سختی و تلخی است برای او هم هست او هم خودش را در معرض این سختی ها قرار می دهد.»

خادمان ثامن الحجج(ع) که به مناسبت دهه کرامت در شرکت پتروشیمی بندرامام حضور یافته بودند در مراسمی که به همین مناسبت با حضور کارکنان و مدیرعامل برگزار شده بود تصریح کردند: «به برنامه ما می گویند سفر های زیر سایه خورشید. آقا امام رضا را می گویند شمس الشموس، خورشید خورشید ها، زیر سایه خورشید یعنی زیر سایه امام رضا (ع)، خیلی ها نمی توانند به مشهد بیایند، هر چند که می آیند ما به تبرک باور داریم، تبرک حال آدم ها را خوب می کند. ما به حال خوب نیاز داریم روزی که حال شما بد است با بچه و با خانواده تان هم بد هستید، با مردم هم بد هستید، نیرویی که شاداب و سر حال است، نیرویی که امید و انگیزه دارد در داخل و خارج از خانواده به درد بخور است.»

ایشان ادامه دادند: «اسلام آمده است تا کمک کند که دنیا زیباتر شود. آخرت آبادتر شود و مردم پیشرفت کنند. مردم حق خدا و حق حجت خدا را رعایت کنند. حفظ ودشان را بر خودشان رعایت کنند و عزت خودشان را حفظ کنند. چون اسلام چنین کار بزرگی را برای بشریت انجام می دهد، لذا اگر اسلام به خطر بیفتد علی (ع) می فرماید من جان خودم و همه کسم را می دهم که اسلام بماند، چون اسلام گنج است. حضرت آقا در سخنرانی های مختلفی هر آن چیزی را که باعث شود انسان برای خانواده و شهر و ملت و برای قطره ای از تاریخ بشر باعث عزت و افتخار شود را بیان کرده اند. یکی از آن چیز ها اسلام است و عمل به اسلام است، یعنی پایبندی به اخلاق که باعث عزت است. یعنی پایبندی به قانون، یعنی هر شب حساب کنید که شاید امروز آخرین روز زندگی در دنیا باشد.»

خادم حرم مطهر رضوی در پایان خطاب به کارکنان و حاضرین در مراسم پتروشیمی بندرامام عنوان کرد: «شما در میدان جهاد فی سبیل الله حاضر شده اید، همین جهاد کسب روزی حلال برای اهل و عیال بدانید که کار بسیار با ارزشی است و برای ملت عزیز با ارزش و احترامید. خدا کمک بکند ما از اسلام و از آرمان های اسلامی جدا نشویم و در دنیا و آخرت مشمول شفاعت این خانواده و به طور خاصه حضرت رضا (ع) قرار بگیریم.»

در پایان این مراسم نیز دکتر انصاری نیک با تجلیل از حضور خادمین و متبرک شدن مجتمع پتروشیمی بندرامام به پرچم گنبد مطهر ثامن الحجج(ع) در ایام دهه کرامت، از این حضور نورانی تجلیل کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QThGmP