امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

عبدالحسین روح‌الامینی: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بین‌نسلی از تحولات جمعیتی متأثر است

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابتکار و خلاقیت سازمان تأمین‌اجتماعی در برپایی این غرفه در حاشیه یک رویداد بزرگ فرهنگی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی، طی دو سال گذشته تلاش‌های خوبی برای اجرای آن صورت گرفت و بودجه‌های خوبی به این قانون تخصیص داده شد که اگرچه به طور کامل محقق نشد، اما کمک کرد رشد منفی موالید که در سال ۹۸ بیش از ۲۰ درصد بود به حدود ۲ درصد برسد؛ با این حال با آن چیزی که مطلوب است هنوز فاصله وجود دارد و برای عبور از این چالش جمعیتی، تلاش‌های بیشتری لازم است.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، نماینده دوره یازدهم و منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بازدید از این غرفه با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها نسبت به این موضوع تکالیف و مسئولیت‌هایی دارند، اظهار داشت: این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی در بحث‌های فرهنگی و انجام تکالیف تعیین‌شده در مسئله جمعیت پیشتاز شده است، خبر خوبی است و امیدواریم که این اقدامات در ادامه مسیر استمرار داشته باشد. در بحث جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده که برخی برای ارائه گزارش کار می‌کنند و برخی عملیات‌های میدانی واقعی انجام می‌دهند. سازمان تأمین‌اجتماعی در این خصوص گام‌های مثبتی برداشته که راه‌اندازی این غرفه یکی اقدامات مثبت این سازمان در جهت ترویج حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی از این حیث که یک صندوق بازنشستگی و بیمه اجتماعی است، باید با افزایش ورودی‌های جدید نسبت به پایداری منابع خود اقدام کند و موضوع جوانی جمعیت از این جهت به سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط است که با افزایش جمعیت جوان کشور می‌تواند با کسب درآمد بیشتر، هزینه‌های ارائه خدمات و توسعه خدمات را پوشش دهد. در واقع سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بین‌نسلی از تحولات جمعیتی متأثر است بنابراین فارغ از تکالیف قانونی که برای این سازمان تعیین شده، نفس جوان‌سازی جمعیت برای سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و قاعدتاً این سازمان باید در این راستا فعالیت جدی داشته باشد.
گفتنی است در نمایشگاه کتاب تهران که مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین خانواده‌ها در آن حضور قابل‌توجهی دارند؛ سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و تحکیم خانواده، نسبت به طراحی و راه‌اندازی یک غرفه ویژه، با عنوان «خانواده ما» اقدام کرده است. فراخوان ایده‌های مرتبط با حوزه جوانی جمعیت، برگزاری نشست‌های تخصصی با نویسندگان و فعالان حوزه خانواده، طراحی سرگرمی‌های خلاقانه با محوریت اعضای خانواده و نمایش تعدادی از محصولات رسانه‌ای مرتبط با این حوزه، بخشی از فعالیت‌هایی است که در غرفه “خانواده ما” سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در حال ارائه است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pfp0Eh