امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر در جهت بیان مفاهیم فرهنگی و اجتماعی

مهدی رضوی‌کیا رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از غرفه «خانواده ما» سازمان تامین اجتماعی در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب یکی از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی در کشور ما است که به صورت سالانه برگزار می‌شود و مخاطبان آن عمدتاً از اقشار فرهنگی و اهل فکر هستند که قطعاً باید از این فرصت خوب به بهترین نحو برای گفتمان‌سازی استفاده کرد. در همین راستا همکاران سازمان تامین اجتماعی تلاش کردند که به زبان هنر، مفاهیم مرتبط با جوانی جمعیت را در این غرفه عرضه کنند و قالب‌هایی که برای این کار انتخاب کردند به شدت اثرگذار بوده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رضوی‌کیا ضمن تقدیر از برپایی غرفه «خانواده ما» در حاشیه بازدید از این غرفه اظهار داشت: یکی از گفتمان‌سازی‌هایی که جامعه امروز ما شدیداً به آن نیاز دارد، تذکر به ضرورت و اهمیت جوانی جمعیت است. این گفتمان مهم، اثرگذار، راهبردی و حیاتی در غرفه سازمان تامین اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است. در همین راستا همکاران سازمان تامین اجتماعی تلاش کردند که به زبان هنر، مفاهیم مرتبط با جوانی جمعیت را در این غرفه عرضه کنند و قالب‌هایی که برای این کار انتخاب کردند به شدت اثرگذار بوده است.
وی افزود: هر چه به سمت ظرفیت‌های تعاملی میان سازمان و مخاطبان حرکت کنیم، اثرگذاری بیشتر خواهد شد؛ چنانکه غرفه سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه کتاب نیز با همین نگاه طراحی و اجرا شده است.
رضوی کیا با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در مجموعه وزارت کار برای فعالیت در حوزه جوانی جمعیت وجود دارد، گفت: یکی از بزرگترین ضعف‌های کشور ما استفاده از زبان هنر برای ارائه مفاهیم عمیق فرهنگی و اجتماعی است. باید اعتراف کنیم که مجموعه کشور در این حوزه ضعف‌هایی دارد که هر چه بیشتر در این مسیر حرکت کرده و از این زبان استفاده کنیم، این ضعف‌ها جبران می‌شود.
وی در ادامه گفت: امیدوارم یک نهضتی برای استفاده از زبان هنر در جهت بیان مفاهیم فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود تا این قبیل کارها که سازمان تامین اجتماعی نسبت به آن اهتمام داشته است را بیشتر ببینیم.
رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت توسعه فضاهای خانوادگی در نمایشگاه کتاب، گفت: برای نمایشگاهی با این وسعت باید ظرفیت‌های بزرگتری در نظر بگیریم، اگر چه همه این‌ها وظیفه سازمان تامین اجتماعی نیست و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام بورزند. به هر حال در دنیا قالب‌های موثر اجتماعی همین قالب‌های تعاملی است و هر چه در این حوزه از هنر و فناوری بیشتر و بهتر استفاده کنیم، آثار و نتایج اجتماعی و فرهنگی آن بهتر خواهد بود.
بر اساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و تحکیم خانواده، در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به طراحی و راه‌اندازی یک غرفه ویژه، با عنوان «خانواده ما» اقدام کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gjYP23