امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

صندوق ذخیره فرهنگیان پس‌اندازی مطمئن و سودآور برای معلمان

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نخستین نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های این استان با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، موضوعات متعددی را در ارتباط با زمینه‌های تحقق این اهداف در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان مورد توجه قرار داد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان پس‌اندازی مطمئن و سودآور برای فرهنگیان در زمان شاغلی و بازنشستگی است.

به گزارش فراسو به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در زمان بازنشستگی اعضا، معادل واریزی عضو، واریزی دولت و سود حاصل از فعالیت‌های شرکت‌ها از سوی صندوق به حساب آنها واریز می‌شود.

وی از مدیران آموزش و پرورش خواست از طریق کارگروه‌های شهرستانی و منطقه‌ای، نیروهای جدیدالاستخدام را با حداقل ۳ درصد حق عضویت، عضوگیری کنند و همچنین همکارانی که یک درصد حقوق و مزایا را به عنوان حق عضویت می‌پردازند طبق بخشنامه ارسالی، مختار خواهند بود حق عضویت خود را پس از مهلت قانونی در اردیبهشت ماه به ۳ یا ۵ درصد افزایش دهند.

موحدی اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌های زیاد دریافتی همکاران در زمان بازنشستگی، همکارانی که حق عضویت ۳ یا ۵ درصد داشتند، دریافتی آنها در مقایسه با یک درصدی‌ها چند برابر بوده است بنابراین لازم است در مرحله اول، مدیران آموزش و پرورش خود مروج این افزایش حق عضویت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر یادآور شد: خوشبختانه با همت هیات امنای صندوق ذخیره، سوددهی و خدمات‌دهی شرکت‌های ذیل صندوق به طور مرتب در حال افزایش است و در آینده شاهد خدمات رفاهی خوب و دریافتی بازنشستگان خواهیم بود.

مهمترین گام برای گسترش خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر در روند عضوگیری و افزایش اعضا است

عبدالحسین برزگری نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان بوشهر نیز گفت: مهم‌ترین گام برای گسترش خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر در روند عضوگیری و افزایش اعضا است.

برزگری در این نشست، ضمن تشکر از تعامل خوب مدیرکل محترم آموزش و پرورش و کارگروه های استانی و مناطق و شهرستان‌ها پیرامون برنامه‌های سال جدید نکاتی مهم  یادآور شدند.

وی مهم‌ترین مسئله در سال جدید را حفظ روند عضوگیری خواند و افزود: سازوکار لازم برای جذب نیروهای جدید الورود (ماده   ۲۸و استخدام‌های دانشگاه فرهنگیان) به صندوق ذخیره در نظر گرفته شده است.

نماینده صندوق در خصوص عضوگیری نیروهای جدید در برنامه سال جاری اظهار داشت: حق عضویت همکاران فرهنگی به ۳ درصد تا ۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

برزگری گفت: ارتقاء و کسب رضایت‌مندی اعضا در گرو هدف‌گذاری‌های مربوط به بازاریابی فضای کسب و کار در حوزه‌های خرید تجهیزات از صنایع آموزشی، تجهیزات مدارس  ایران، تحقق برنامه‌های مربوط به بیمه امید آسایش و نیز تحقق انتظارات و سیاست‌های ابلاغی سطوح بالاتر است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2Ke00q