امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

سازمان تأمین‌اجتماعی مهم‌ترین پشتیبان خانواده و جوانی جمعیت است

مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در این نمایشگاه، با زبان مناسب مهم‌ترین مسائل جامعه را بیان می‌کند، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی که فراگیرترین پوشش بیمه اجتماعی را در کشور دارد، مهم‌ترین پشتیبان خانواده و جوانی جمعیت در جامعه است.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، جمشید مهرابی در جریان این بازدید با حضور در غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیری جمعیت را یکی از چالش‌های جدی در سال‌های اخیر توصیف کرد و گفت: قوانین بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رشد و جوانی جمعیت مصوب شده که باید در مرحله اجرا به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به نقش و جایگاهی که در جامعه دارد، در پیشبرد و دستیابی به اهداف تعریف شده در حوزه جوانی و رشد جمعیت، نقش و تأثیرگذاری بسیار جدی دارد؛ چه این سازمان پشتیبان خانواده‌ها در مسائل اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی است.
مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: شاید در وهله اول موضوعات اقتصادی مهم‌ترین مسئله در روند کاهشی جمعیت به نظر برسد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهداشت روانی و موضوعات تربیتی و اجتماعی و فرهنگی در این موضوع بسیار مهم‌تر از مسائل اقتصادی است.
مهرابی در پاسخ به این سؤال که توقف رشد جمعیت و سالمندی جمعیت چه تأثیری بر عملکرد صندوق‌های بازنشستگی خصوصاً  سازمان تأمین‌اجتماعی دارد، گفت: صندوق‌های بیمه اجتماعی از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق حق بیمه‌هایی که دریافت می‌کنند، خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند. بنابراین اگر  نسبت ورودی‌ها و خروجی‌ها  متناسب نباشد، چالش‌های جدی برای این صندوق در مسیر تأمین منابع برای ارائه خدمات و توسعه خدمات ایجاد می‌شود.
وی افزود: اگر صندوق‌های بازنشستگی و تأمین‌اجتماعی در شرایط فعلی به رشد و جوانی جمعیت کمک کنند، در واقع به آینده و اثرگذاری خود در جامعه کمک کرده‌اند.
مهرابی ضمن ارزشمند و تاثیرگذار توصیف کردن ایده برپایی غرفه «خانواده ما» در جوار نمایشگاه کتاب گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در غرفه خانواده ما فضای شاد و جذابی را برای مخاطب خود طراحی کرده و توانسته با زبان و بیان مناسب، مسائل مرتبط با مهم‌ترین دغدغه جامعه یعنی خانواده را به گوش مخاطبان خود برساند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9VbIge