امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳

رونمایی از محصول جدید نفت پاسارگاد برای نخستین بار در کشور با حضور مدیرعامل تاپیکو

نفت پاسارگاد در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در حضور مدیرعامل تاپیکو از محصول قیر پلیمری جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش فراسو به نقل از تاپ‌نیوز، امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) از محصول جدید خود با عنوان قیر پلیمری ۲۲_۷۶ مخصوص باند فرودگاه‌های کشور در محل غرفه تاپیکو در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران رونمایی کرد.

بابک افقهی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در این مراسم بیان کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و افزایش‌ تولید، شرکت نفت پاسارگاد، بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه اقدام به تولید محصولی جدید کرد.

وی در ادامه گفت: محصول تولید شده در تسهیل بار ترافیکی فرودگاه‌های تاثیر به‌سزایی دارد ، ضمن اینکه این محصول در فرودگاه‌‌های کشور قابل استفاده است.

در ادامه اکبر دادخواه، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد نیز‌ در این باره با اشاره به کاربرد این محصول در باند فرودگاه‌‌ها بیان کرد: با توجه به بار ترافیکی مسیر فرودگاه‌ها و شرایط متنوع آب و هوایی کشور لزوم استفاده از قیرهای اصلاح شده یا پلیمری برای فرودگاه‌ها احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد افزود: ضمن آنکه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه شرکت نفت پاسارگاد به تولید دانش بنیان و ارتقای تولید محصولات از جمله انگیزه‌های شرکت بود. در همین زمینه تولید این محصول را برای اولین بار در کشور دنبال کردیم.

وی ادامه داد: قیرهای پلیمری دارای ویسکوزیته ، استحکام و قابلیت ارتجاع بالایی هستند که عمر مفید جاده‌های ساخته شده با این محصولات به مراتب افزایش‌ پیدا می‌کند. قیر پلیمری عملکردی PG 76-22 نیز با خاصیت ارتجاعی بالای ۹۰ درصد یکی از گریدهای خاص قیرهای اصلاح شده است که در عمده فرودگاه‌های کشور قابل استفاده خواهد بود.

دادخواه در پایان عنوان کرد: شرکت‌ نفت پاسارگاد به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی قیرهای اصلاح شده و پلیمری در کشور به حساب می‌آید و در طول دو سال گذشته بیش از ده هزارتن از این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/IVlKZ2