امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

رفع تداخلات اراضی موجب رضایتمندی مردم می‌شود

مشاور رئیس سازمان امور اراضی کشور در امور بانوان گفت: رفع تداخلات اراضی موجب رفع مشکلات و رضایتمندی مردم می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل ازروابط عمومی مدیریت امور اراضی استان بوشهر، ندا شریفی در جلسه بررسی مشکلات عدم پیشرفت مناسب پلاک‌های باقیمانده مشمول رفع تداخلات شهرستان‌های دشتی و دشتستان که با حضور با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، بیان کرد: امور اراضی جزو مدیریت‌های با وظایف حاکمیتی و اجرایی است که از جمله آنها در حال حاضر اجرای رفع تداخلات و سپس اقدامات لازم برای صدو سند است که همکاران با تلاش شبانه‌روزی و با کمبود امکانات حداکثر وظایف و امورات امور زمین را انجام می‌دهند.
وی افزود: با وجود وظایف متعدد در این حوزه و خدمت‌رسانی به مردم شاید دیدگاه مثبتی نسبت به امور اراضی به دلیل انجام وظایف در زمینه حفاظت از اراضی کشاورزی از جمله اجرای احکام قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای‌ غیرمجاز وجود نداشته باشد که می‌توان در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از وظایف مهم و حساس حوزه امور اراضی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

در این جلسه محمدرضا بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان نیز گفت: همه همکاران در اجرای رفع تداخلات تلاش بسیار دارند و دستگاه‌های مرتبط در اجرای رفع تداخلات نیز همکاری های لازم را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: انجام رفع تداخلات بسیار حائز اهمیت است چرا که خروجی آن خدمت به مردم است و با انجام رفع تداخلات صدور اسناد تک برگ و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی تسریع می‌یابد.
در شهرستان دشتستان با ۵۱ هزار و ۲۴۳ هکتار اراضی کشاورزی تاکنون برای ۳۷ هزار و ۱۹۱ هکتار اراضی سند تک برگ صادر شده است که حدود ۷۰ درصد انجام کار را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/c6J6PF