امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

رابطه بی‌واسطه با مردم، مهمترین دستاورد سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه کتاب

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما، در جریان بازدید از غرفه سازمان تامین‌اجتماعی در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: تامین اجتماعی سازمانی است که مردم باید کارکردهای آن را به خوبی بشناسند و ارتباط آنها با این سازمان بهتر و گسترده‌تر باشد. از این حیث غرفه «خانواده ما» فرصت بسیار خوبی برای گسترش رابطه بی‌واسطه مردم با سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اسفندیاری در حاشیه بازدید از غرفه «خانواده ما» که به همت سازمان تامین اجتماعی در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا شده است، با تقدیر از نگاه ویژه این سازمان به مسئله جوانی جمعیت و خانواده، اظهار داشت: تلاش روابط عمومی هر مجموعه باید اهتمام به برقراری ارتباط آن مجموعه با مردم باشد؛ اما معمولا برداشت از روابط عمومی درست نیست و بیشتر فعالیت‌ها معطوف به مسئولین آن مجموعه است. از این جهت برپایی این غرفه‌ها و اساسا این قبیل اقدامات، زمینه ارتباط مستقیم و چهره به چهره یک سازمان مهم با مردم را تمهید و تدارک می‌کند.
اسفندیاری استفاده از نیروی‌های جوان و فارغ‌التحصیلان عرصه رسانه در برپایی این غرفه را نکته‌ای قابل توجه عنوان کرد و گفت: همین نکته تفاوت این غرفه با موارد مشابهی که دیگر دستگاه‌ها حتی با هزینه‌های بیشتر در رویدادهای مختلف برپا می‌کنند را رقم زده است. از این جهت ذوق و شوق جوانی در این کار کاملا آشکار است که امیدوارم در کارهای بعدی استمرار داشته باشد.
رئیس دانشگاه صدا و سیما با تقدیر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه جوانی جمعیت، غرفه «خانواده ما» را قابل الگوبرداری برای دیگر دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه کتاب رویدادی پر از جمعیت و اقشار مختلف مردم است و اگر قرار بر فعالیت در این حوزه باشد، اینجا بهترین مکان برای اقدام در حوزه ترویج جوانی جمعیت و تذکر نسبت به اهمیت و ضرورت فرزندآوری است که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی ورود خوبی در این موضوع داشته است.
بر اساس این گزارش؛ سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی در کشور با پوشش بیش از نیمی از جمعیت، خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌کند. یکی از رویکردهای اصلی این سازمان در دوره مدیریتی اخیر این است که در حل چالش‌ها و مسائلی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی مرتبط است، حضور مؤثری داشته باشد و موضوع جمعیت یکی از موضوعاتی است که این سازمان در حمایت از برنامه‌های دولت سیزدهم در زمینه جوانی جمعیت و تحکیم نهاد خانواده و همچنین به سبب تأثیر تحولات جمعیتی بر منابع و مصارف این سازمان، مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
بر همین اساس، در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی  کتاب تهران که مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین خانواده‌ها در آن حضور قابل‌توجهی دارند؛ سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و تحکیم خانواده، نسبت به طراحی و راه‌اندازی یک غرفه ویژه، با عنوان «خانواده ما» اقدام کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OAhtoY