امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

ثبت‌نام بیش از سه هزار نفر در طرح بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه‌دار همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به حضور فعال این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال که برای نخستین بار و با دو رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای و حمایت از فرهنگ خانواده و جوانی جمعیت صورت پذیرفته، از ثبت‌نام بیش از ۳۰۰۰ بیمه‌شده جدید در چند روز ابتدایی نمایشگاه خبر داد و افزود: دانشجویان و بانوان خانه‌داری که در مدت برپایی نمایشگاه کتاب، به جمع خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی بپیوندند، مشروط به پرداخت حق بیمه‌ خردادماه، مشمول هدیه سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب اختصاص ۴۰۰ هزار تومان بن خرید کتاب می‌شوند. همچنین با توجه به اثرپذیری این سازمان از متغیرهای کلان جمعیتی، در غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی نیز رویدادهای متنوعی با محوریت خانواده و جوانی جمعیت طراحی و اجرا شده و از تمامی فعالان و دغدغه‌مندان حوزه جمعیت و خانواده و عموم بازدیدکنندگان محترم دعوت می‌کنیم تا از این غرفه بازدید کنند.

به‌گزارش فراسو به نقل از  روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی این سازمان با اعلام این خبر گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور است که افتخار دارد با خانواده‌ای به وسعت بیش از ۴۶ میلیون نفر از هموطنان عزیزمان در بخش‌های مختلف کشور در ارتباط بوده و خدمات متنوعی در حوزه خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی و فعالیت‌های اقتصادی ارائه می‌کند. یکی از گروه‌های مخاطبانی که این سازمان در دوره اخیر تلاش کرده تا پوشش خدمات بیمه‌ای را ناظر به ایشان توسعه دهد، جامعه بانوان خانه‌دار، دختران و دانشجویان عزیز است.

وی افزود: در ایام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ این سازمان با هدف حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی، طرح ویژه‌ای را ارائه کرده که براساس آن، افرادی که برای اولین بار، ذیل طرح بیمه دانشجویان یا بیمه دختران و زنان خانه‌دار ثبت‌نام می‌کنند، مشروط به پرداخت حق بیمه حداقل یک ماه، هدیه ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی که بن ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب است، به‌صورت کاملاً غیرحضوری برای این عزیزان فعال می‌شود. کد فعال‌سازی این بن، برای این افراد پیامک می‌شود که می‌توانند از فروشگاه مجازی نمایشگاه کتاب، کتاب‌های مدنظرشان را خریداری کنند.
فیاضی گفت: با این طرح علاوه بر پوشش بیمه‌ای که شامل این عزیزان می‌شود و سابقه بیمه‌ای که مشابه افراد مشغول به کار در کارگاه‌ها برایشان ایجاد می‌شود، می‌توانند از هدیه ویژه تأمین‌اجتماعی هم استفاده کنند. این فرصت در ایام نمایشگاه که تا ۲۹ اردیبهشت دائر است، وجود دارد و این هدیه به افرادی تعلق می‌گیرد که در ایام نمایشگاه در طرح بیمه دانشجویان یا بیمه زنان خانه‌دار و دختران ثبت‌نام می‌کنند. ثبت‌نام هم به شکل کاملاً غیرحضوری است و متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «تأمین من» ثبت‌نام کنند یا از صفحات معرف این دو طرح به نشانی‌های students.tamin.ir و women.tamin.ir اقدام به ثبت‌نام کنند. بعد از پرداخت موفقیت‌آمیز حق بیمه حداقل یک ماه، بلافاصله کد هدیه بن کتاب برای این عزیزان پیامک می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شرط استفاده از هدیه بن کتاب این است که حداقل یک ماه حق بیمه پرداخت شود، برای افرادی که در ایام نمایشگاه برای نخستین بار در این دو طرح ثبت‌نام کرده اما حق بیمه یک ماه کامل را پرداخت نکرده باشند، پیامکی ارسال می‌شود که به این افراد نیز یادآوری می‌کند اگر حق بیمه یک ماه کامل را پرداخت کنند، پیامک فعال شدن بن کتاب برای ایشان نیز ارسال می‌شود. مبلغ هدیه بن کتاب به شکل صددرصدی و تماماً قابل استفاده است و اگر کسی فرصت نکرد در ایام نمایشگاه از این بن استفاده کند، می‌تواند از سامانه خرید مجازی نمایشگاه کتاب، که بعد از نمایشگاه هم فعال خواهد بود استفاده کند و تا پایان سال فرصت استفاده از این بن‌ها وجود دارد. بر اساس آمارهای ثبت‌نام در چند روز گذشته، از این طرح بسیار خوب استقبال شده و تا کنون بیش از سه هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

تأمین‌اجتماعی؛ حامی جوانی جمعیت و خانواده

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: علاوه بر موضوع پوشش بیمه‌ای، با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که فعالین فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین خانواده‌ها در آن حضور قابل‌توجهی دارند؛ سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و تحکیم خانواده، نسبت به طراحی و راه‌اندازی یک غرفه ویژه، با عنوان «خانواده ما» اقدام کرده است.
فیاضی افزود؛ در واقع به جهت اثرپذیری بالای این سازمان از متغیرهای کلان جمعیت، تلاش داریم تا با رویکرد حمایت از فرهنگ جوانی جمعیت و مسائل مرتبط با خانواده، از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای به جهت فرهنگ‌سازی استفاده کنیم و به همین منظور مجموعه‌ای از رویدادها در این غرفه طراحی و اجرا شده است. فراخوان ایده‌های مرتبط با حوزه جوانی جمعیت، برگزاری نشست‌های تخصصی با نویسندگان و فعالان حوزه خانواده، طراحی سرگرمی‌های خلاقانه با محوریت اعضای خانواده و نمایش تعدادی از محصولات رسانه‌ای مرتبط با این حوزه، بخشی از فعالیت‌هایی است که در غرفه این سازمان در حال ارائه است و به همین جهت از تمامی فعالان و دغدغه‌مندان و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت می‌کنیم تا از این غرفه بازدید کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hrdG98