امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

تامین منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، از تامین منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال خبر داد و گفت: در حال حاضر با بودجه ۲.۵ همتی این طرح را آغاز کردیم.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی، در همایش “پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت” با محوریت رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفته ‌اند، افزود: سایر دهک ‌های جامعه نیز با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده ‌اند. هدف از ارائه بیمه سلامت برای ۵ دهک نخست جامعه به صورت رایگان، افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه از حمایت صندوق بیماری‌ های خاص و صعب‌العلاج برخوردار هستند، تصریح کرد: تمام این خدمات در بخش ‌های سرپایی و بستری ارائه می ‌شود. همچنین بیماری‌ هایی که جزو ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه نیستند نیز با پرداخت‌ های اضافه بر سازمان از حمایت‌ های سازمان بیمه سلامت ایران برخوردار می‌ شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه طرح درمان کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان در کشور اجرا می ‌شود، افزود: بر اساس برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده، بودجه ۲.۵ همتی برای طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال در نظر گرفته ‌ایم. هدف از تصویب این بودجه، آن است که برای تداوم طرح مشکلی وجود نداشته باشد.
دکتر ناصحی خطاب به روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی، نسبت به تامین هزینه‌ های درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال ابراز امیدواری کرد و در خصوص پوشش بیمه ای بیماری ‌های خاص و صعب ‌العلاج نیز گفت: اکثر بیماری های صعب العلاج در گروه اطفال اتفاق میفتد؛ درحال حاضر داروهای بیماران SMA، فاکتورهای هموفیلی، داروهای بیماران مبتلا به سرطان‌، پیوند عضو و هزینه کاشت حلزون شنوایی، به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش صندوق بیماری ‌های خاص و صعب ‌العلاج قرار دارند. همچنین بیماری‌ های متابولیکی که شامل ۲۵ بیماری می ‌شود نیز از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب ‌العلاج برخوردار هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/KjDHrF