امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳

” تالار ارز اشخاص” بزودی راه اندازی می شود

مدیر ارز بازرگانی مرکز مبادله ایران از راه اندازی تالار ارز اشخاص یا بازار توافقی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، «علی شهیدی» مدیر ارز بازرگانی مرکز مبادله ایران گفت: با توجه به اینکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ارز توافقی و به معنایی تالار ارز اشخاص، سالیانه ۸ الی ۹ میلیارد دلار تراکنش دارد، تصمیم گرفته شد تحت نظر مدیران و کارشناسان بانک مرکزی و با مشورت صرافان، صادرکنندگان و واردکنندگان، تالار ارز اشخاص یا بازار توافقی راه اندازی شود.

وی افزود: تحلیل فرایند صورت گرفته و براساس آن سامانه در حال تکمیل است. پس از تکمیل سامانه تست نفوذ، تست امنیت و تست عملکرد صوررت خواهد گرفت و به زودی آماده خواهد شد.

«شهیدی» توضیح داد: در این تالار قیمت به صورت توافقی خواهد بود و هدف از راه اندازی این تالار ابتدا کاهش هزینه های ناشی از جستجو و پیدا کردن دو طرف معامله ارز است. همچنین، کاهش عدم اطمینان در فضای خالی  از دیگر اهداف راه اندازی این تالار است.

«شهیدی» در بخش دیگری از سخنان خود به تالار ارز خدماتی اشاره کرد و افزود: مرکز مبادله ایران علاوه بر  رفع نیاز ارز صادرکنندگان و وارد کنندگان، به دنبال این است که تالار ارز خدماتی را توسعه دهد و علاوه بر ۶۳ سرفصل خدماتی مثل نیازهای دانشجویی، نیازهای درمانی و نیازهای هواپیمایی کشور ، هر آنچه مصرف خدماتی ارزی وجود دارد، تامین کند. برنامه این است اشخاصی که نیازمند ارز خدماتی هستند، با کمترین هزینه و کمترین تشریفات اداری و حضور در دستگاه های مربوطه، مدارک لازم را در سامانه ارز خدماتی بارگذاری کنند و پس از تایید ارز مورد نظر خود را دریافت کند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XzhjR9